آغاز داوری «جشنواره ملی حرکت» از اول شهریور

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: داوری جشنواره ملی حرکت، ویژه آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان از اول شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، فضل‌الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی حرکت از آغاز داوری این دوره از جشنواره گفت: آغاز فرآیند داوری جشنواره ملی حرکت ویژه آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان را اول شهریور ماه اعلام کرد.

وی ارزیابی میزان مشارکت دانشجویان، رعایت استانداردهای علمی و سنجش کیفیت مستند سازی فعالیت‌های علمی دانشجویان را معیارهای کلی داوری این دوره برشمرد و اظهار داشت: داوری آثار در این دوره شامل 9 حوزه مشخص شده رقابتی است که در مجموع 1244 اثر و دستاورد علمی دانشجویان در حوزه های مختلف، پس از ارزیابی و پایش اولیه برای داوران ارسال می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی حرکت با تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه جشنواره ملی حرکت در درخصوص تعداد داوران این دوره از جشنواره اظهار داشت: داوران بخش رقابتی جشنواره از میان یک بانک اطلاعاتی مشتمل بر بیش از 400 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی معرفی شده از طرف دانشگاه ها، گزینش شده اند. وی همچنین دراین خصوص ادامه داد که در این مرحله از داوری به ترتیب در گروه فنی و مهندسی 48 نفر، علوم انسانی 45 نفر، علوم پایه 18 نفر، علوم کشاورزی 21 نفر و گروه هنر 12 نفر مشارکت دارند.

ایرجی با اشاره به مراحل و فرآیند داوری جشنواره گفت: داوری در جشنواره ملی حرکت شامل سه مرحله پایش اولیه، که به پایان رسیده است، داوری مرحله دوم که از اول شهریور ماه شروع می شود و آثار با معیارهای مشخص سنجیده می شود و مرحله پایانی یا نهایی که زمان آن بعداً اعلام می شود، صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین در خصوص تعداد آثاری که در بخش رقابتی جشنواره برای داوران ارسال می‌شوند، گفت: به ترتیب حوزه های رقابتی شامل، انجمن علمی برتر 323 اثر، فعالیت علمی خلاقانه 188 اثر، مسابقه علمی 117 اثر، نشریه علمی 258 اثر، پژؤوهش 90 اثر، فضای مجازی 79 اثر، کتاب 54 اثر، اختراع 64 اثر، کارآفرینی 68 اثر و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.

کد خبر: 829544

وب گردی

وب گردی