کارگران ساختمانی تا پایان مشمول بیمه درمانی می شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از فردا 10 درصد به دریافتی مستمری بگیران روستاییان و عشایر اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: امسال تصمیم گرفتیم که 200 هزار کارگر ساختمانی دیگر را تا پایان سال تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه طرح قرار گرفتن کارگران ساختمانی در پوشش بیمه‌ای در سه طبقه از استاد کار تا کارگر انجام می شود، خاطر نشان کرد: در آغاز دولت یازدهم نزدیک به 500 هزار نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار داشتند، اما زمانی که مطالعات مربوطه انجام شد و بانکهای اطلاعاتی شکل گرفت مشخص شد که 170 هزار نفر از این افراد کارگر ساختمانی نیستند و در مشاغل دیگری فعالیت می کنند.

وزیر کار گفت: اقدامی که ما انجام دادیم این بود که تعداد کارگران تحت پوشش بیمه را به نزدیک یک میلیون نفر رساندیم. یعنی به طور متوسط طی 4 سال قبل سالانه بیش از 100 هزار نفر به کارگران تحت پوشش اضافه کردیم.

ربیعی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده مجموعا حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر کارگر ساختمانی فعالیت می کنند، تاکید کرد: با تحت پوشش قرار دادن 200 هزار نفری که پیش‌بینی کرده‌ایم فکر می‌کنم تا پایان سال 96 دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه درمانی نماند.

او درباره تامین اعتبارات لازم در این زمینه نیز اظهار کرد: به رقم آنکه با توجه به مصوبه موجود 700 میلیارد تومان بیشتر نتوانستیم منابع کسب کنیم اما 1600 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه از فردا 10 درصد به دریافتی مستمری بگیران روستاییان و عشایر اضافه خواهد شد، خاطر نشان کرد: در گذشته دریافتی روستاییان وعشایر ثابت می ماند اما امسال تلاش کردیم که براساس نرخ تورم این میزان دریافتی را افزایش دهیم.

ربیعی گفت: 100 میلیارد تومان مورد نیاز این طرح را تامین کرده‌ایم و امیدواریم که این میزان افزایش در دریافتی در بهبود وضعیت مستمری بگیران تاثیرگذار باشد.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 829550

وب گردی

وب گردی