برگزاری همایش ملی نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: همایش ملی نهج البلاغه 11 آبان ماه با همکاری بنیاد نهج البلاغه استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد اردبیل، دکتر علی شامل با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دبیرخانه دایمی همایش در واحد اردبیل مستقر بوده و هر سال در یکی از واحدهای دانشگاهی برگزار می شود.

وی افزود: ما مطمئن هستیم برگزاری سلسله همایش های نهج البلاغه در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی در جهت خدمت به خاندان عصمت و طهارت و معرفی الگوی برتر برای جامعه دانشگاهی بسیار مفید و موثر خواهد بود.

حجت الاسلام دین پرور رییس بنیاد نهج البلاغه کشور هم آشنایی با آموزه های دینی بر اساس فرامین مولای متقیان حضرت علی(ع) را از ضروریات جامعه امروز دانست.

وی گفت: دنیای امروز شدیدترین نیاز را به این کتاب معنوی داشته و ما وظیفه داریم آن را ارج نهاده و تلاش کنیم بیش از پیش معرفی و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بر معرفی شخصیت والای علمی و اخلاقی حضرت علی(ع) تاکید کرد.

وی گفت: در دنیا برای معرفی شخصیت های خود خیلی کار کرده اند ولی ما دارایی های خود را کوچک نگاه کرده ایم.

وی افزود: برگزاری کنفرانس نهج البلاغه در واحد اردبیل اولین قدم در این زمینه است و من امیدوارم قدم های محکم در این راستا برداشته شود.

رحیم انور رییس بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل نیز بر دسترس بودن آموزش نهج البلاغه برای کلیه علاقه مندان تاکید کرد.

وی بیان کرد: همه افراد از هر جنسیتی و در هر سطح علمی بخواهند نهج البلاغه یاد بگیرند زمینه مهیا بوده و در دوره ها و محافل انس می توانند شرکت کنند.

رییس بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل گفت: نهج البلاغه بزرگترین دانشگاه علوی است و بهترین محل برای آموزش و توسعه آن دانشگاه و بهترین دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی است.

انور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از همان اوایل تاسیس یار قوی و صدیق برای بنیاد نهج البلاغه در استان بوده که جا دارد از رییس واحد و مجموعه دست اندرکاران این دانشگاه تشکر و قدردانی شود.

دبیر اجرایی همایش هم از تجلیل دو شخصیت نهج البلاغه پژوه کشور آیت اله مکارم شیرازی و ری شهری در این همایش خبر داد.

سعید حاجی محمدی گفت: این تجلیل با امضای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که ریاست کنفرانس را بر عهده دارند انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند از فردا به آدرس www.nahjconfiau.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

وی از حمایت های رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که کل بودجه همایش را تامین کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: 829584

وب گردی

وب گردی