وزیر دادگستری: برای رونق کسب‌وکار راهی جز ریشه‌کنی فساد اقتصادی وجود ندارد

وزیر دادگستری با تاکید بر این که باید زبان مشترک بین مسئولان و فعالان اقتصادی برای افزایش اشتغال به وجود آید، گفت: برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت دادگستری، سید علیرضا آوایی، شامگاه امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری این استان ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: برای رفع مشکلات کشور همه مسوولان نظام جمهوری اسلامی باید پای کار بیایند و مسوولان دستگاه های اجرایی برای افزایش رونق و آبادانی، سرمایه گذاران را درک کنند.

وی در این خصوص افزود: برای افزایش اشتغال و آبادانی در کشور علاوه بر هماهنگی و همدلی کابینه دولت دوازدهم، سایر قوا هم باید هم قسم با این دولت باشند.

وی با بیان این که گروه اقتصادی دولت با همدلی و هماهنگی برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی روزافزون کشور تعجیل دارند، یادآور شد: بحث اشتغال آفرینی و توجه به تولید که از خواسته های رهبر معظم انقلاب است اکنون به یک باور در بین مسوولان نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: بعضی از مسوولان جامعه رویکرد ضد تولید دارند و سرمایه گذار با این شرایط حاضر به سرمایه گذاری در کشور نیست.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم بعضی از موانع رونق تولید برداشته شده است اما موانع قابل توجهی برای رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی برای شکوفایی اقتصاد کشور وجود دارد که دولت دوازدهم درصدد رفع این چالش ها است.

آوایی با اشاره به این که بعضی از مسوولان تاکنون معنی کارآفرینی و توجه به این امر را درک نکرده اند، تصریح کرد: باید مسوولان ارشد نظام برای رفع مشکلات کشور با فعالان اقتصادی ارتباط خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان سمنان، استاندار و گروه کاریشان توجه ویژه ای به امر تولید و سرمایه گذاری دارند و باید این رویکرد برای چهار سال آینده هم ادامه یابد.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مسیر حرکت، به سمت ارتقاء شفافیت است و دولت نیز به این موضوع تاکید دارد. در سیستم قضایی نیز تدابیری اتخاذ شده و برخی از قضات، آموزشهای لازم را در این رابطه دیده اند و بدون شک تغییر در ساختارهای قضایی به این موضوع کمک خواهد کرد.

در این نشست محمدرضا خباز استاندار، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران استان حضور داشتند.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری به منظور بهره برداری چهار طرح عمرانی و آموزشی شهرستان سرخه با صرف ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار عصر امروز به استان سمنان سفر کرده است.

۴۸۶ طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومان با ایجاد ۷۵۴ شغل در هفته دولت ۹۶ در این استان افتتاح می‌شود.

در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ۸۷ طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.

در استان سمنان بیش از هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم ۳۸ درصدی در اشتغال این استان دارد، سال ۹۵ از استان سمنان بیش از ۳۲۳ هزار تن کالا با ارزآوری ۱۴۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۱۶ دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال ۹۴ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت.

301

کد خبر: 829649

وب گردی

وب گردی