تهران- ایسکانیوز: تیم ملی والیبال ایران اولین بازی خود در مرحله سوم مسابقات قهرمانی مردان جهان را با شکست پشت سر گذاشت.

آلمان که با شکست شب گذشته مقابل فرانسه شانس صعود خود به مرحله بعدی مسابقات را تا حد زیادی از دست داده بود،‌با تمام قوا پا به میدان مبارزه با ایران گذاشت.

آلمان باانگیزه در شب بد والیبالیست‌های ایران نمایشی خیره کننده داشتند و با استفاده از اشتباهات شاگردان کواچ 3 امتیاز این مسابقه را از آن خودشان کردند.

سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور، فرهاد ظریف، مجتبی میرزاجانپور و عادل غلامی شش والیبالیست ایران در شروع مسابقه بودند.

امتیازات ( 25- 15)، (25-21) و (25- 19) امتیازات کسب شده در این مسابقه بود.

گروزر شماره 9 تیم ملی آلمان‏، با سرویس‌های قدرتمند خود دفاع ایران را از کار انداخت. او عنوان بهترین سرویس زن این دوره از مسابقات را نیز کسب کرده است.

با این نتیجه، ایران بهترین فرصت خود برای صعود از این مرحله را از دست داد. نکته جالب در این مسابقه حضور خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی ایران در ورزشگاه بود که برای تشویق تیم ایران به سالن مسابقات آمده بود.

ست اول؛ اختلاف امتیاز ناامید کننده

والیبالیست‌های ایران در ست اول تحت تاثیر بازی قدرتی تیم ملی آلمان قرار گرفته و عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداند. هر چند در شروع ست، امتیازها تقریبا پایاپای و نزدیک به هم پیش می‌رفت اما از اواسط این ست، آلمان با اختلاف پوئن بالا بازی را پیش برد و در نهایت با همین اختلاف امتیاز بالا‏، ست به پایان رسید. از دست رفتن چند امتیاز سرویس توسط سید محمد موسوی‏، اشتباه های محمودی‏،‌میرزاجانپور و غفور در زدن ضربات آبشار و دریافت‌های ضعیف فرهاد ظریف از جمله مواردی بود که باعث ناکامی ایران در ست اول شد. فاصله 10 امتیازی در پایان این ست‏‏، نتیجه بازی ضعیف شاگردان کواچ مقابل آلمان بود.

تکرار بازی ضعیف، شکست متوالی

والیبالیست‌های ایران هر چند در ست دوم بیشتر اشتباهات ست اول را جبران کردند اما بازی قدرتی آلمان‌ها همچنان در این ست حرف اول را می‌زد. اشتباه در نواختن ضربات سرویس در ست دوم نیز امتیازات مهمی را از تیم کشورمان گرفت اما در مقابل بازی قابل قبول و تاثیرگذار سید محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور ایران را به امتیازات تاثیرگذاری رساند. یکی دیگر از مشکلات تیم ایران دریافت‌های ناقص در عقب زمین و عملکرد ضعیف فرهاد ظریف و فرهاد قائمی بود. همین مسئله در این ست باعث شد تا بسیاری از حملات تیم ایران شکل نگیرد. این ست با نتیجه 25- 21 به سود آلمان به پایان رسید.

ست سوم؛ تکمیل ناکامی

برای اولین بار در طول این مسابقه،‌ایران با 4 امتیاز از حریفش جلو افتاد اما افتادن توپ به دست گروزر بازیکن آلمان کار را برای شاگردان کواچ سخت کرد. این بازیکن که عنوان بهترین سرویس زننده مسابقات را به دست آورده با سرویس‌های آتشین خود امتیازات حساسی را برای آلمان کسب کرد. این بازیکن 9 امتیاز متوالی از سرویس های خود به نفع تیمش ثبت کرد و همین مسئله شاکله تیم ایران را در ست سوم از هم پاشید. بالا رفتن امتیازات جایی برای جبران نگذاشت و در نهایت ایران در بازی که کمتر کسی فکر آن را می‌کرد با نتیجه باورنکردنی 3- صفر از حریفش شکست خورد.
کد خبر: 82967

وب گردی

وب گردی