آغاز اقدامات برای حذف استفاده از سوخت فسیلی در تأسیسات ساختمان‌ها

محسن هاشمی در شورای جدید شهر تهران تمام تمرکز ما به حل مشکلات شهروندان معطوف شده و تلاش خواهیم کرد بیش از خودروها برای انسان‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، رئیس شورای شهر تهران گفت: تمام برنامه‌های شورای پنجم شهر تهران با محوریت شهروندان بوده و ما برنامه ویژه‌ای برای خودروها در پایتخت نداریم.

وی افزود: بدون شک فراهم کردن شرایط زندگی برای شهروندان به مراتب اولویت بیشتری نسبت به برنامه‌ریزی برای خودروها داشته و این موضوع در رأس توجه اعضای شورای پنجم شهر تهران قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون معضلات رانندگان خودروها برای یافتن جای پارک در سطح خیابان‌ها اظهار کرد: سیاست ما به‌گونه‌ای تعریف نشده که بخواهیم برای خودروها تسهیلات ویژه‌ای قائل شویم. بهتر است شهروندان به‌جای استفاده از خودروی شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

هاشمی در خصوص برنامه‌های شورای پنجم شهر تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از حمل‌ونقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی اولویت اصلی شورای پنجم شهر تهران خواهد بود و به دنبال این هستیم که شرایط را برای ترقیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.

وی با انتقاد از بهره‌گیری از سوخت فسیلی و میزان استفاده از این سوخت در بسیاری از امور اذعان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از سوخت‌های فسیلی حتی برای تأسیسات ساختمان‌ها نیز استفاده نشده و ما به‌دنبال فراهم کردن شرایط به منظور حذف سوخت‌های فسیلی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مذاکراتی را با مسئولان وزارت نیرو خواهیم داشت تا در صورت فراهم بودن شرایط میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی در شهر تهران کاهش یابد.

705

کد خبر: 829899

وب گردی

وب گردی