دولت پیگیر تعامل سازنده با دنیا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تعامل سازنده با دنیا باید توسط دولت پیگیری شود، گفت: اولویت های دولت دوازدهم برگرفته از برنامه ششم توسعه باشد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم گفت: اولویت های دولت دوازدهم باید برگرفته از برنامه ششم توسعه باشد زیرا برنامه ششم توسعه محور بخش های مختلف در پنج سال آینده را مشخص کرده است.
نماینده ردم، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: وعده های رئیس جمهوری در دوران انتخابات و همچنین برنامه هایی که در مجلس ارائه کرده، باید محور اصلی برنامه ها و اولویت های دولت در چهار سال آینده باشد.
رحیمی یادآور شد: نگاه اصلی دولت برای چهار سال آینده ، رویکرد توسعه بخشی کشور باشد و در همه بخش ها باید تلاش شود که به سند چشم انداز نزدیک شویم.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دولت در اولویت بندی های خود باید به موضوع اقتصاد، تولید و اشتغال و امور زیر بنایی توجه ویژه داشته باشد
وی با تاکید بر اینکه تعامل سازنده با دنیا باید به طور جدی پیگیری شود، تصریح کرد: وزارت امور خارجه علاوه بر تنظیم روابط با دیگر کشورها باید به دیپلماسی اقتصادی نیز توجه ویژه داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ویژگی های دولت یازدهم یادآور شد: مهم ترین ویژگی دولت یازدهم تحقق اهداف برنامه پنج ساله توسعه بود، زیرا اهداف این برنامه تا پیش از آن معطل مانده بود.
رحیمی گشودن فضای بین المللی در حوزه اقتصاد را از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: اجرائی شدن توافق برجام از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم بود که ایران را از بن بست بین المللی بیرون آورد و فضای بین المللی خوبی ایجاد کرد.

303

منبع: ایرنا

کد خبر: 829926

وب گردی

وب گردی