برای احداث نیروگاه سرمایه گذاران خارجی به میدان آمدند

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، گفت:‌ پس از اجرایی شدن برجام، قرارداد 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه‌های جدید منعقد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «محسن طرزطلب» در آستانه فرارسیدن هفته دولت، افزود: در گذشته سرمایه گذاری برای احداث تولید نیروگاه حرارتی روند نزولی به خود گرفته بود.
او ادامه داد: با اقدامات دولت یازدهم این روند بر خلاف گذشته رشدی مثبت را در پیش گرفت، به طوری که پس از برجام 6 میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.
طرزطلب اظهارامیدواری کرد که اجرای این پروژه ها از سال 97 و در سه سال پایانی برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.
او گفت: در دولت دوازدهم نیز به دنبال جذب سرمایه خارجی و داخلی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای تامین منابع مالی نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: فقط برای حوزه تولید نیازمند سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم بنابراین لازم است تا از همه توان خود برای جذب هر چه بیشتر سرمایه داخلی و خارجی استفاده کنیم.
او اضافه کرد: به دنبال این هستیم که راندمان واحدهای جدید نیروگاهی را به بیش از 55 درصد برسانیم و به ظرفیت اسمی چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال دست پیدا کنیم.

** دستیابی نیروگاه‌های حرارتی به ضریب آمادگی 99 درصدی
مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در زمان اوج مصرف نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است، گفت:‌ امسال ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی به بیش از 99 درصد رسیده و نیروگاه ها توانسته‌اند در زمان نیاز با تولید برق مطمن و پایدار خدمات لازم را به مشترکان خود ارایه کنند.
او با اشاره به اینکه توان تولید نیروگاه‌ها در دولت دهم روندی نزولی پیدا کرده بود، ادامه داد: از سال 92 با ساخت نیروگاه‌های جدید توان تولید این مراکز افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته از هم‌اکنون تا پیک سال 97 به سه هزار مگاوات نیروگاه جدید دست پیدا خواهیم کرد و این رقم در سال 98 به چهار هزار و 300 مگاوات خواهد رسید.
چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم، 54 واحد نیروگاهی جدید به بهره برداری رسید و به این ترتیب هشت هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه شد.
«هوشنگ فلاحتیان» اضافه کرد: با بهره برداری از این 54 واحد نیروگاهی، ظرفیت نیروگاه های کشور به مرز 77 هزار مگاوات رسید.
به گفته او، برنامه ریزی کرده ایم تا پیش از تابستان 1397، چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید به شبکه تولید برق کشور اضافه شود و ظرفیت نیروگاه های کشور به 80 هزار مگاوات برسد.

هفته دولت از دوم شهریور آغاز و تا هشتم شهریور ادامه دارد؛ این هفته به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 830070

وب گردی

وب گردی