حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویی از خصوصیات دکتر رهبر است

دبیرکل جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینکه نباید جنبش‌های دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری را از هم جدا کرد بر تقویت هم‌افزایی میان آنها و کمک به تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی اکبری گفت: «تشکل‌های این دانشگاه همانند خود دانشگاه که میراث ماندگار حضرت امام است در چهارچوب اهداف دانشگاه آزاد و در پیروی از رهبر انقلاب مطالبه‌گری می‌کنند. تشکل‌های دانشجویی نقش پررنگی را در 10 سال گذشته ایفا کرده‌اند، مطالبه‌گری از مسئولان دانشگاه، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و در نهایت از مسئولان کشوری، حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی را می‌توان از دستاوردهای تشکل‌ها دانست.»

مدیر کل اسبق تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «مهمترین شاخص کلی تشکل‌های دانشگاه آزاد فراگیر بودن این تشکل‌هاست. به دلیل اینکه دانشگاه آزاد در سراسر کشور بیش از 400 واحد دارد، تشکل‌های سیاسی و فرهنگی و مذهبی زیادی در این واحدها وجود دارد که بسیار مثمر ثمر هستند. فراگیر بودن این تشکل‌ها موجب شده است که مطالبات سراسری،‌ ملی و منطقه‌ای همواره در آنها دنبال شود.»

او درباره ضرورت تقویت جنبش‌های دانشجویی هم گفت: «شاخصه اصلی جنبش‌های دانشجویی ایستادگی در مقابل دشمنان ممکلت مردم و اسلام است. این مهم در مجموعه تشکل‌های دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد اسلامی دیده می‌شود. من فکر می‌کنم تشکل‌های دانشجویی اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان‌های نظام توجه ویژه کنند و خواست مردم و آنچه موجب پیشرفت نظام می‌شود را مطالبه‌گری کنند، می‌توانند اقدامات مهمی را صورت دهند.»

مدیرکل اسبق تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «جنبش‌های دانشجویی دانشگاه آزاد و دانشگا‌ه‌های سراسری را نباید از هم جدا کرد، متاسفانه در چهار سال گذشته این اتفاق در مجموعه وزارت علوم افتاد،‌ خیلی‌ها سعی کردند تشکل‌های دانشجویی آزاد و سراسری را از اهم جدا کنند ولی خوشبختانه با درایت دانشجویان آزاد و سراسری هم‌افزایی خوبی در میان این دو شکل گرفت و این به آرمان‌های نظام و انقلاب کمک کرد.»

اکبری به مدیریت دکتر فرهاد رهبر در دانشگاه تهران هم اشاره کرد و گفت: «من یک دوره از تحصیلم را در دانشگده مدیریت دانشگاه تهران تحصیل کردم که همزمان با مدیریت دکتر رهبر بود. دکتر رهبر به بنیه فرهنگی و علمی اساتید و دانشجویان توجه ویژه داشتند،‌ توانمندسازی امور علمی و حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویی از دیگر خصوصیات ایشان است. حضور ایشان در دانشگاه آزاد را به فال نیک می‌گیریم چراکه ایشان می‌توانند مسببات خیر برای این دانشگاه را فراهم کنند.»

منبع: آنا

کد خبر: 830154

وب گردی

وب گردی