برترین های هفته پنجم لیگ برتر/غیبت قهرمان و قعرنشین!

هفته پنجم لیگ برتر با یک بازی کمتر برگزار شد که در ادامه نگاهی به برترین های این هفته می اندازیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم منتخب هفته پنجم لیگ در غیاب بازیکنان دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد انتخاب شد. دیدار این دو تیم به دلیل حضور سرخ پوشان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. در ادامه نگاهی می اندازیم به برترین های این هفته لیگ برتر:

** دروازه بان:

شهاب الدین گردان (پدیده مشهد)

سنگربان پدیده موفق شد مقابل استقلال تهران دروازه خود را بسته نگه داد تا آمار گلزنی استقلال در پنج هفته همان عدد یک باقی بماند. در این دیدار سانتر داریوش شجاعیان در محوطه جریمه به علی قربانی رسید و ضربه سر این بازیکن را گردان از فاصله نزدیک با واکنش مناسب مهار کرد؛ این گلر چندین سیو خوب در این دیدار داشت.

** مدافعان:

حامد نورمحمدی(پارس جنوبی جم)

اولین کلین شیت پارس جنوبی با درخشش نورمحمدی، دفاع این تیم رقم خورد. نورمحمدی در چندیدن صحنه موفق شد مانع نفوذ مهاجمان حریف به سمت دروازه شود. نور محمدی در پنج هفته ای که از لیگ برتر گذشته عملکرد خوبی داشته است. درحال حاضر پارسی ها با یک بازی بیشتر از پرسپولیس در صدر هستند.

محمدحسین مرادمند (پدیده مشهد)

مدافع مستحکم تیم رضا مهاجری در کنار دیگر بازیکنان پدیده روز بسیار خوبی را برابر استقلال داشت. مرادمند روز سه شنبه بارها خط حمله گران قیمت و پرمهره استقلال را مهار کرد تا به این ترتیب پدیده با کلین شیت برابر آبی ها پایتخت، سه امتیاز شیرین و ارزشمند را کسب کند. مرادمند در جریان 90 دقیقه دیدار با استقلال در زمین و هوا موفق تر از مهاجمان و بازیکنان خط هافبک استقلال ظاهر شد تا دروازه این تیم در روزی که استقلال عطش زیادی به گلزنی داشت، به ندرت تهدید شود.

هادی موسوی (سپیدرود رشت)

سپیدرودی ها در اصفهان برای کسب تک امتیاز بازی به میدان رفتند و موفق شدند سپاهان را در خانه متوقف کنند. در این میان هادی موسوی رهبر خط دفاعی سپید رود رشت یکی از بهترین بازیکنان هفته و البته بهترین بازیکن قرمزپوشان بود. موسوی بارها با استفاده از قدرت سر زنی خود مهاجمان حریف را متوقف کرد تا سپیدرود با ثبت دومین کلین شیت متوالی، به چهارمین امتیاز خود در لیگ برتر دست پیدا کند. موسوی که هواداران سپیدرود او را با لقب "کمپانی" صدا می کنند، تبدیل به نقطه اتکای تیم نظر محمدی شده و نمایش های مقتدرانه او فعلا امتیازات خوبی را به حساب تیم تازه وارد لیگ برتری واریز می کند.

** هافبک ها:

امید سینگ (پارس جنوبی جم)

وینگر چپ پارسی ها با یک شوت پیچ دار در نیمه اول صدرنشینی تیمش در لیگ برتر را باعث شد ، گلی که می توانست یک بار دیگر هم با پای او رقم بخورد اما شوت سینگ از کنار دروازه شیخ ویسی به اوت رفت . سینگ که امسال در بهترین سال فوتبالی خود قرار دارد از باقی ماندگان تیم قهرمان ویسی در فصل شگفتی آفرین استقلال خوزستان است ، بازیکنی که دوست دارد بقیه تیم ها روی پارس جنوبی به اندازه کافی حساب نکنند!

آگوستو سزار(صنعت نفت آبادان)

هافبک برزیلی صنعت نفتی ها که پیش از این برای تراکتورسازان به میدان رفته بود از ابتدای بازی های لیگ هفدهم توانست کیفیت متفاوتی از بازی خود را به نمایش بگذارد، سزار که در دیدار اخیر آبادانی ها توانست دو گل دیدنی به ثمر برساند به مانند دیدارهای گذشته توانست از عهده وظایف خود بربیاید و موثرترین بازیکنان حاضر در میدان لقب بگیرد. سزار به همراه دیگر برزیلی نفتی ها یعنی مگنو باتیستا موفق شده زوج قدرتمندی را در میانه میدان تشکیل دهند و تبدیل به برگ برنده یاران کمالوند شوند.

بختیار رحمانی (پیکان)

بختیار درست در زمانی که انتقادها از او اوج می گرفت،دوباره با یک گل حساس باعث برد مهم پیکان مقابل تیم سابق اش فولاد شد والبته باعث شد تا پیکانی ها و کادر فنی این تیم با خیال آسوده به تعطیلات بروند . این گل برای بختیار از آنجا اهمیت ویژه ای داشت که فولاد بعد از جدایی او اقدام به کاهش قراردادش کرده واو را رنجانده بود. رحمانی البته بعد از گل شادی نکرد اما همین گل حرف های مهمی برای گفتن داشت!

مهدی کیانی(تراکتورسازی)

کاپیتان تراکتوری ها بازهم برای این تیم درخشید تا یکی از دلایل برتری تبریزی ها در دیدار برابر سایپا لقب بگیرد، کیانی با سبک بازی منحصر به فرد خود علاوه بر قبضه کردن میانه میدان و از کار انداختن هافبک های نارنجی پوش، توانست یک گل به موقع نیز وارد دروازه سایپایی ها کند تا به نوعی تیر خلاص را به این تیم زده باشد. کیانی هم در سه بازی ابتدایی که با شکست تراکتوری ها به پایان رسید و هم در دو پیروزی اخیر این تیم یکی از بهترین بازیکنان سرخ پوش بود که در ترکیب اصلی حاضر می شد.

** مهاجمان:

عیسی آل کثیر(نفت تهران)

نفت تهران که تا دقیقه 92 از میزبان خود عقب بود روی درخشش آل کثیر موفق شد یک امتیاز خارج از خانه را از آن خود کند. پاس در عمق بازیکنان نفت پس از عبور از همه مدافعان به عیسی آل کثیر رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک دروازه سیاه جامگان را باز کرد. آل کثیر که با سه گل زده تاثیرگذار ترین بازیکن نفت در این پنج هفته بوده است.

محمد قاضی (پدیده مشهد)

تیم فوتبال پدیده مشهد موفق شد در آزادی استقلال را شکست دهد؛ در این دیدار محمد قاضی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه بغل پا فنی گل اول مسابقه را به ثمر رساند. قاضی یکی از بهترین بازیکنان این فصل نماینده مشهد به حساب می آید، وی در این چندهفته عملکرد خوبی در رقابت های لیگ برتر داشته است. وی در حال حاضر در لیست دوگله های لیگ قرار دارد.

محمدرضا آزادی (تراکتور سازی)

جوانترین گل زن تاریخ تراکتورسازی در لیگ برتر جوانی هفده ساله به نام محمدرضا آزادی است که توانسته خودش را به عنوان یک پدیده جدید در فوتبال ایران مطرح کند.محرومیت تراکتورسازی باعث شد تا یحیی گل محمدی برای تکمیل تیمش در فصل جدید دست به جوانگرایی بزند.محمدرضا آزادی یکی از همین جوان ها است. مهاجم قد بلندی که هنوز پا به هجده سالگی نگذاشته است. او اولین گل فصلش را در یکی از سخت ترین مسابقات و برابر تیم سایپا به ثمر رساند. بعد از یک نمایش خوب مقابل نفت ، آزادی در بازی برابر سایپا گل اول تیمش را به ثمر رساند تا نامش را به عنوان جوان ترین گلزن تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر ثبت کند.گلی که آزادی به ثمر رساند نشان داد که محرومیت تراکتور از پنجره نقل و انتقالاتی می تواند نکات مثبتی هم برای این تیم داشته باشد.

** نیمکت ذخیره ها: محسن فروزان، محمدرضا خلعتبری، اکبر ایمانی، محسن بنگر، ابوالفضل رزاق پور، شهرام گودرزی، مهران درخشان مهر.

** تیم منتخب هفته: پدیده مشهد

شاگردان مهاجری موفق شدند در ورزشگاه آزادی 2 بر صفر تیم فوتبال اسنقلال را شکست دهنده؛ جدای از نتیجه تاکتبک این تیم هم قابل توجه بود. لازم به ذکر است پدیده این فصل عملکرد خوبی داشته و در پنج هفته دومین بار است با نظر کارشناسان تیم برتر محسوب می شود.

** سرمربی برتر: رضا مهاجری

گفتنی است؛ هنوز زمان برگزاری دیدار پرسپولیس و گسترش فولاد مشخص نشده است.

601

کد خبر: 830199

وب گردی

وب گردی