کارنامه متفاوت برانکو در جذب بازیکن خارجی/ از اوکراینی‌های بی‌مصرف تا ستاره‌های عراقی و نیجریه‌ای!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ابتدای لیگ برتر هفدهم سعی کرد با دقت نظر بیشتری سراغ جذب بازیکن خارجی برود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس فصل گذشته اقدام به جذب 3 بازیکن خارجی کرد که عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به جای گذاشتند و باعث شدند برانکو ایوانکوویچ زیر فشار شدید انتقادات قرار بگیرد و با وجود کسب عنوان قهرمانی، عده‌ای از منتقدان این مربی کروات را متهم به دخالت دادن مسائل غیر فوتبالی در جذب بازیکن خارجی کنند.

آنتونی گولچ، ولادیمیر پریموف و الکسی پلی‌یانسکی در ابتدای فصل گذشته به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شدند اما گولچ تنها چند هفته در ایران ماندنی بود و دو بازیکن اوکراینی هم بیشتر دیدارهای فصل را از روی نیمکت تماشا کردند. البته بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات که جانشین الکساندر لوبانوف ازبکستانی شده بود، در چند دیداری که علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت یا محرومیت در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و برانکو هم ترجیح داد هموطنش را به عنوان دروازه‌بان دوم حفظ کند.

برانکو در ابتدای لیگ برتر هفدهم سعی کرد با دقت نظر بیشتری سراغ جذب بازیکن خارجی برود. وی ابتدا گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای فصل گذشته پیکان را که با 15 گل زده، سومین گلزن برتر لیگ بود به خدمت گرفت. برانکو این بار مهاجم امتحان پس‌داده‌ای را جذب کرد که با فضای بازی در لیگ ایران آشناست و منشا هم با عملکرد خوب خودش جواب اعتماد برانکو را داد.

بشار رسن، هافبک 20 ساله عراقی دیگر خرید برانکو بود که سرمربی کروات پرسپولیس بازی این بازیکن را نیز دیده و آنالیز کرده بود. این هافبک هم در اولین نمایش با پیراهن پرسپولیس در دیدار حساس مقابل الاهلی عربستان درخشان ظاهر شد و روی هر دو گل سرخ‌پوشان پایتخت تأثیرگذار بود. حالا برانکو برخلاف فصل گذشته نیمکت پری دارد که به اعتماد این نیمکت می‌تواند 3 مهره اصلی پرسپولیس یعنی مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان را تعویض کند و نگران هم نباشد.

604

کد خبر: 830233

وب گردی

وب گردی