تفسیر نادرست از «شیوه‌نامه جذب معلم»

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در فضای مجازی در خصوص شیوه‌نامه جذب معلم مسائل و تفاسیر نادرستی مطرح شده است؛ ضوابطی که در شیوه‌نامه اعلام شده پرونده پزشکی دانشجو معلمانی است که باید 4 سال در دانشگاه تحصیل کنند.

به گزارش ایسکانیوز، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با بیان اینکه در خصوص شیوه‌نامه جذب معلم در فضای مجازی مسائل و تفاسیر نادرستی مطرح شده است، اظهار داشت: ضوابطی که در شیوه‌نامه اعلام شده است پرونده پزشکی دانشجو معلمانی است که باید 4 سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.

وی افزود: از بین حدود 20 هزار و 500 نفر متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان، 10 هزار و 200 نفر براساس معاینات، گزینش و مصاحبه انتخاب می‌شوند.

چهاربند گفت: بر اساس استانداردهای معلمی صلاحیت جسمی و روحی افراد را احراز می‌کنیم زیرا باید اطمینان داشته باشیم که فرد، علاوه بر توانایی برای دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان، می‌تواند دوره 30 ساله معلمی را هم با موفقیت طی کند.

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: استانداردهایی که سابق وجود داشت برای یک کارگر ساده هم کافی بود اما طی 2 سال گذشته استانداردها را به صورت بومی ارتقاء‌ دادیم.

وی با بیان اینکه اسناد بالادستی هم بر وجود استانداردهایی برای جذب معلم تأکید دارند، گفت: به طور کلی چند سیاست برای جذب معلم وجود دارد که یکی از آنها بومی‌پذیری است که ضامن حیات فرهنگ اقوام مختلف در کشور است.

چهاربند ادامه داد: اگر معلم بومی منطقه باشد و با لهجه و گویش دانش‌آموز کلاس را برگزار کند، علاوه بر اینکه برای دانش‌آموز بهتر است به پایداری نیرو در منطقه نیز کمک می‌کند.

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تبصره عدم استفاده از معلولان در شیوه‌نامه ابلاغی جذب معلم، بیان داشت: طبق قانون حمایت از معلولان 3 درصد جذب، به این افراد اختصاص دارد که به تناسب رشته از آنها استفاده می‌شود، اما در رشته‌هایی مثل فنی و حرفه‌ای و کار دانش که توانایی‌هایی ملاک جذب است از این افراد نمی‌توانیم استفاده کنیم.

وی گفت: شیوه‌نامه توضیحات تکمیلی لازم دارد و صرفاً کلیات را مطرح کرده، مثلاً در بخش موهای زائد، این موها اگر ناشی از سرطان پوست باشد مانع برای جذب فرد به عنوان معلم می‌شود.

چهاربند تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت، توزیع سهمیه معلمی بین زن و مرد 50 به 50 است و شرایط جذب این توزیع سمهیه را از بین نمی‌برد.

منبع: فارس

کد خبر: 830269

وب گردی

وب گردی