خودروسازان سود مصوب را دور زدند/ 25 درصد سودمشارکت برای جذب مشتری

در فروش شهریورماه امسال همچنان شرکت های خودروساز سود مشارکت را ۲۴ تا ۲۵ درصد و سود انصراف را ۲۱ تا ۲۲ درصد تعیین کرده اند این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرده هیچ بانک یا خودروسازی حق ندارد با نرخی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار عمل کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی رغم تأکیدات بانک مرکزی در رعایت مصوبه شورای پول و اعتبار در پرداخت نرخ سود مشارکت همچنان خودروسازان تخلفات خود را ادامه داده و نرخ های مشارکت 25 درصدی را برای جذب مشتری اعلام می‌کنند.

در حال حاضر خودروسازان در پیش فروش شهریورماه خود همچنان نرخ سود مشارکت را 24 تا 25 درصد و سود انصراف را 21 تا 22 درصد تعیین کرده‌اند این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرده هیچ بانک یا خودروسازی حق ندارند نرخی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار و بخشنامه جدید بانک مرکزی را در سپرده ها اعمال نمایند و در غیر این صورت با برخورد جدی مواجه خواهند شد.

پیش از این قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص رفتار خودروسازان در پرداخت نرخ سود مشارکت و دور زدن نرخ های مصوب بانک مرکزی گفته بود: برای خودروسازان به منظور همکاری در اجرای این طرح مشوق هایی در نظر گرفته شده که به طور قطع اگر این نرخ ها را رعایت نکنند و رفتار دیگری را از خود بروز دهند مشوق ها و مساعدت های شعب بانکی و بانک مرکزی از آنها سلب خواهد شد لذا تمام جوانب نظارتی لازم در این زمینه تدارک دیده شده است.

معاون بانک مرکزی با تاکید بر اینکه با هرگونه دور زدن بخشنامه جدید نرخ سود از سوی بانکها به شدت برخورد می‌شود، گفت: خودروسازان باید نرخ 18درصد در پیش فروش های خود لحاظ کنند.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 830292

وب گردی

وب گردی