وزیر بهداشت:حوادث و سوانح، سالانه 7 درصد به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند

وزیر بهداشت گفت: سالانه بیش از یک میلیون سال، عمر افراد در کشور بر اثر حوادث و سوانح از دست می رود. بنابراین نقش رسانه ها در کاهش حوادث و سوانح بسیار مهم و اساسی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث، اظهار داشت: حوادث و سوانح، سالانه 7 درصد به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند که این رقم بسیار بالایی است و این حوادث، به طور کامل، قابل پیشگیری است.

وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای تعداد تلفات و معلولیت های ناشی از حوادث و سوانح در کشور، یادآور شد: سالانه بیش از یک میلیون سال، عمر افراد در کشور بر اثر حوادث و سوانح از دست می رود. بنابراین نقش رسانه ها در کاهش حوادث و سوانح بسیار مهم و اساسی است.

دکتر هاشمی ادامه داد: قبول دارم که صنعت خودروسازی در کشور مشکلاتی دارد که باید درست شود و بیش از جیب مردم، به جان آنها توجه داشته باشیم. از خودرو ملی صحبت می کنیم و در کنار آن مشکلاتی داریم اما همواره به معلول مشکلات می پردازیم البته کیفیت و هزینه های صنعت خودروسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات موثر در حوزه راه سازی در کشور، گفت: آنچه مورد تاکید پلیس است، این است که فرهنگ رانندگی، بی توجهی و رفتارهای نابهنجار خودمان است که باعث بروز حوادث و سوانح می شود و فوت و معلولیت را به دنبال دارد.

دکتر هاشمی ضمن تقدیر از سازمان صدا و سیما به دلیل توجه به پیشگیری از بروز حوادث و سوانح، خاطرنشان کرد: از بیان مطالب و آموزش هایی که مردم را توانمند می کند خسته نشوید چرا که تکرار و تذکر، اثرات مطلوب بسیاری در جامعه دارد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: سازمان صدا و سیما به ویژه حوزه صدا که مردم در ساعات و شرایط مختلف به آن دسترسی دارند، اگر بیش از گذشته به آموزش و ارتقای توانمندی های مردم بپردازد، شاهد تغییر فرهنگ در جامعه خواهیم بود البته سواد و دسترسی مردم به اطلاعات، در کاهش حوادث و سوانح نیز مهم است.

دکتر هاشمی تصریح کرد: امیدوارم وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد هیچ گاه بر سر منافع عمومی مردم کوتاه نیایند و به وظایف قانونی خود و البته مطالبه گری عمل کنند و مطالبه گری، یکی از برنامه های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم خواهد بود.
وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: در استانهایی که آمار تلفات و نزاع، بالا است باید بیشتر کار کنیم و اگر در حوزه خودمان، درست عمل کرده ایم، آرزو می کنیم که دیگر دستگاه های مسئول نیز به وظیفه خود بیشتر از گذشته عمل کنند.

گفتنی است نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با محوریت رادیو سلامت و همکاری وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر، بیمه ایران و صندوق خسارتهای بدنی، با هدف آموزش جامعه برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث و سوانح خانگی، طبیعی و ترافیکی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار دیداری، شنیداری و مکتوب خود را تا اول آذرماه به سایت این جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

701

کد خبر: 830307

وب گردی

وب گردی