درمان 15 بیمار  مغز استخوان  از بانک خون رویان

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه تعداد اعضای بانک خون بند ناف از 80 هزار نفر عبور کرده است، گفت: سال گذشته بیش از 15 بیمار با استفاده از منابع بانک عمومی و خصوصی بند ناف مورد درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر حمید گورابی امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر سعید کاظمی آشتیانی، با بیان اینکه پژوهش‌ها در پژوهشگاه رویان به صورت پیوسته از نقطه آغازین تا انتها انجام می‌شود، اظهار کرد: سعی کردیم طی یک سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه رویان را به مرحله تولید محصول برسانیم، همچنین در این راستا شرکت "سل‌تک فارمد" مجتمع تولید سلول با کیفیت استانداردهای بالا خواهد بود که تا یکی دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

رییس پژوهشگاه رویان تصریح کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان زیست تک پژوه دانش‌بنیان که در زنجیره تولید فاکتورهای رشد بیوتکنولوژیک فعالیت می‌کند، توانسته تا کنون 21 فاکتور رشد تامین کند.

وی ادامه داد: در واقع از این شرکت آنزیم خاصی برای بیان ژنی در سلول‌های بنیادی تولید می‌شود که مورد استفاده قرار گرفته است.

گورابی، به شرکت فناوری بن‌یاخته رویان نیز اشاره کرد وگفت:‌ محور اصلی این شرکت بانک خون بند ناف است که تعداد اعضای این بانک از 80 هزار نفر عبور کرده و توانسته منبع خوبی برای درمان بیماری‌هایی همچون سرطان خون، تالاسمی و غیره باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 15 بیمار را از منابع بانک عمومی و خصوصی خون بند ناف در مراکز پیوند مغز استخوان کشور مورد درمان قرار دادیم.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در زمینه زیست فناوری جانوری در «واحد اصفهان» پیشرفت‌های خوبی در شبیه‌سازی داشتیم، گفت: در واقع کاری را که به صورت پژوهشی برای شبیه‌سازی انجام دادیم، در حال حاضر به صورت تولیدی انجام می‌دهیم و توانسته‌ایم قراردادهایی را با مراکز دامپروری کشور منعقد کنیم.

وی افزود: طی یک سال گذشته صد بز سانن شبیه‌سازی شده و تحویل کارفرمایان فعال در حوزه دامپروری مزرعه‌ای شده است.

گورابی ادامه داد: همچنین از چند حیوان آزمایشگاهی که با دستکاری ژنتیک به مدل‌هایی شبیه‌سازی شده‌اند، رونمایی خواهیم کرد.

705

کد خبر: 830318

وب گردی

وب گردی