تخلف آشکار نماینده خودخوانده OPEL در ایران + سند

علی‌رغم ابلاغ قوانین صریح و روشن دولت درباره عدم اجازه پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌هایی که مجوزهای لازمه را کسب نکرده‌اند، اما باز هم برخی از شرکت‌ها به‌منظور مقاصد مالی، حقوق شهروندی و چهارچوب‌های دولتی را به یک‌باره زیر پا گذاشته و قوانین صریح کشور را به‌شوخی گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بعد از گزارش ایسکانیوز مبنی بر برخی تخلف‌ها و کج‌روی‌های شرکت ساپراموتور که خود را نماینده رسمی OPEL در ایران معرفی کرده بود، این شرکت ضمن عقب‌نشینی از مواضعش، کلیه اقدامات خلاف قوانین خود را منکر شد. اما اکنون به نظر می‌رسد که آنها باز هم دولت را نادیده انگاشته و علی‌رغم انتشار اطلاعیه صریح سازمان حمایت مبنی بر عدم پیش‌فروش خودروهای اوپل، تعدادی از این خودروها را از همین طریق به‌صورت پیش‌فروش به مشتریان خود عرضه کرده‌اند.

شرکت ساپراموتور در روزهای گذشته قوانین دولتی را زیر پا گذاشته و اقدام به پیش‌فروش چند دستگاه از خودروهای خود کرده است. این شرکت برای اعتباربخشی و گویی دهن‌کجی به سازمان‌های نظارتی، حتی یک دستگاه از خودروهایشان را به‌صورت پیش‌فروش به یکی از بازیگران معروف کشور به اسم «لاله اسکندری» عرضه کرده است. اسکندری در گفتگوی تلفنی با ایسکانیوز، با اشاره به عدم اطلاع از رسمی بودن نمایندگی فوق، تاکید کرد در صورتی که تخلف این شرکت محرز شود، به اشخاص دیگری که به این‌صورت خودروهای فوق را پیش‌خرید کرده‌اند نیز اطلاع خواهد داد.

پیش از این نیز ساپراموتور در اقدامی تامل‌برانگیز تصویر دستکاری‌شده (Photoshop) یکی از نمایندگی‌های خود در شیراز را که به‌صورت تصنعی به نماد و نشان تجاری OPEL مزین شده بود را در فضای مجازی منتشر کرده بود که ضمن حذف سریع‌ این تصویر، بار دیگر این اقدام را منکر شدند.

گفتنی است ایسکانیوز آمادگی دارد اسناد به دست آمده خود از این شرکت مبنی بر پیش‌فروش تعدادی از خودروهای اوپل و دریافت مقادیر قابل توجهی از سپرده‌های مردم را برای پیگیری حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیم مسئولان ذی‌ربط کند.

پ.ن 1: تا آخرین لحظات نگارش این خبر، هنوز گواهی فعالیت شرکت ساپراموتور در سایت مرکز اصناف ایران نه در قسمت معتبر بود و نه در قسمت ابطال! gatc.ir مرجع اصلی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی است که به صورت مستقیم توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان به‌ روزرسانی می‌شود.پیش تر نیز سازمان حمایت مصرف کنندگان طبق اطلاعیه ای پیش فروش خودرو توسط ساپرا موتور را غیرقانونی اعلام کرده بود.

پ.ن 2: ایسکانیوز در نظر دارد طی روزهای آتی، اسنادی از تخلفات و ابهامات فعالیت شرکت‌های بزرگ حوزه خودرو برای مخاطبین خود منتشر کند.

400

کد خبر: 830320

وب گردی

وب گردی