فراخوان پلیس آگاهی پس از دستگیری 2 کلاهبردار در تهران

3 مرداد امسال ماموران گشت آشکار پلیس آگاهی در محدوده پاسگاه نعمت آباد به یک دستگاه خودرو 206 مشکوک و در بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد که خودرو 206 سرقتی است. مأموران به راننده دستور ایست می دهند اما وی اقدام به فرار از محل می کند که در نهایت پس از تعقیب و گریز، خودرو مسروقه توقیف، متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 2 متهمی که به بهانه فروش خودرو پژو 206 سرقتی و گرفتن بیعانه اقدام به کلاهبرداری از خریداران می کردند، خبر داد.
با دستگیری و انتقال راننده خودرو به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، بلافاصله وی بنام «مهدی . ق» ( 25 ساله ) به عنوان یکی از مجرمان حرفه ای و سابقه دار که از سال 1385 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت و ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار می گیرد.
براساس این گزارش، صاحب خودرو پژو 206 ضمن شناسایی مهدی به عنوان سارق خودرو به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته پیش خودرو 206 خود را برای فروش در یکی از سایت های خرید و فروش (سایت دیوار) آگهی کرده بودم که شخص ناشناسی با تلفن همراه من تماس گرفت و خودش را به عنوان خریدار معرفی کرد؛ پس از توافق اولیه در خصوص قیمت خودرو با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم و همین شخص (متهم پرونده) به محل کارم مراجعه کرد.
وی افزود: پس از بازدید اولیه خودرو و به پیشنهاد متهم و برای اطمینان از سلامت بدنه خودرو به یک مغازه صافکاری رفتیم؛ وی از ماشین پیاده شد و به مغازه صافکاری رفت و پس از گذشت چند دقیقه زمانی که از وی خبری نشد من نیز به داخل مغازه رفتم که ناگهان متهم سوار خودرو شده و از محل گریخت.
مالباخته در ادامه اظهاراتش در خصوص همراهی نفر دوم با متهم نیز گفت: زمانی که به همراه متهم قصد سوار شدن به خودرو 206 را داشتیم، راننده یک خودرو پراید نیز پشت سر ما به راه افتاد و تا مقابل مغازه صافکاری آمد؛ پس از سرقت خودرو راننده پراید نیز به سرعت از محل متواری شد.

تحقیقات پلیس
براساس این گزارش با بررسی سابقه سرقت خودرو مشخص شد که چندین مالباخته دیگر نیز در طول مدتی که خودرو 206 در اختیار متهم قرار داشته اقدام به طرح شکایت از صاحب خودرو کردند؛ بلافاصله این اشخاص شناسایی، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت و تمامی آنها مهدی را مورد شناسایی قرار دادند.
این افراد در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که از طریق یکی از سایت های خرید و فروش(سایت دیوار) قصد خرید یک خودرو 206 را داشتند و پس از تماس با شماره درج شده در آگهی فروش خودرو و توافق بر سر قیمت آن، مبلغی را (بین 3 تا 4 میلیون تومان) به عنوان بیعانه به صاحب خودرو پرداخت و قولنامه خرید خودرو را تنظیم کردیم اما در همین زمان، صاحب خودرو (متهم) به بهانه ای سوار بر خودرو از محل متواری شده است.
متهم پرونده که پس از شناسایی توسط شکات چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، به سرقت خودرو 206 و همچنین کلاهبرداری از خریداران اعتراف کرد.
در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفته بودند، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از شکات در شهرستان های بهارستان، گلستان و رباط کریم و کرج شدند که توسط متهم مورد سرقت خودرو قرار گرفته و با وجود کشف خودروهای آنها به صورت رها شده در مناطق غرب و جنوب غرب تهران تعدادی از شهروندان تحت عنوان مالباخته از صاحبان خودروهای کشف شده اقدام به طرح شکایت کرده بودند.
با دعوت از این افراد ( مالباختگان ) به پایگاه پنجم آگاهی تمامی آنها متهم را به عنوان فردی که اقدام به فروش خودرو به آنها کرده و از هر کدام مبلغی را به بهانه ی بیعانه پول دریافت کرده، مورد شناسایی قرار دادند.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با این پرونده گفت: با شناسایی متهم دوم پرونده بنام «مهران ع» (24 ساله) کارآگاهان این پایگاه با مراجعه به مخفیگاه متهم در شهرستان اسلامشهر اقدام به دستگیری وی کردند که این متهم نیز پس از انتقال به پایگاه پنجم آگاهی صراحتا به همدستی و مشارکت در تمامی سرقت ها اعتراف کرد.
وی افزود: با توجه به ادامه تحقیقات در این پرونده و به منظور کشف دیگر جرایم ارتکابی متهمان و شناسایی شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شد.
سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

705

کد خبر: 830394

وب گردی

وب گردی