آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان برگزار می‌شود

آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در سطحی ملی و به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین قمری، رئیس مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت‌سنجی فناورد از برگزاری نخستین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان کشور خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور مقرر شد آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شود.

قمری همچنین اظهار کرد: با توجه به تعیین نام امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و جدیت دولت در تحقق بخشیدن به این مهم، مقرر شد نخستین آزمون استخدام شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شود.

وی با اشاره به جایگاه مهم شرکت‌های دانش‎بنیان در اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد کشور تصریح کرد: با توجه به ماهیت شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان و جایگاه ویژه‌ این شرکت‌ها در تحقق اشتغال‌زایی مولد و نیل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور، برگزاری این آزمون گامی موثر در به هم رساندن عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص خواهد بود.

رئیس فناورد به ضرورت توجه به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مسئولان و سیاستگذاران حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در نشستی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سید محمد صاحبکار رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، ضمن توضیح چگونگی و مراحل اجرای آزمون، با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان در تحقق شعار اشتغال‌زایی دولت دوازدهم، از برگزاری این آزمون توسط شرکت فناورد حمایت به‌ عمل آمد.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری و برگزاری این آزمون، تصریح کرد: در حال حاضر شواری سیاست‌گذاری آزمون با ایجاد ارتباطات مناسب با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در حال فراهم کردن تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمون است.

قمری ادامه داد: این آزمون علاوه بر حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، از حمایت سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی نظیر وزارت کار، سازمان صدا و سیما، مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادها در سال جاری برخوردار است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، رئیس فناورد با اشاره به برگزاری این آزمون در سطح ملی، تصریح کرد: مشاغل و رشته‌های آزمون نیز بسیار گسترده و متنوع خواهند بود و به‌زودی جزئیات تکمیلی این آزمون اعلام خواهد شد.

منبع:ایسنا

کد خبر: 830418

وب گردی

وب گردی