بایستی یک تغییر و تحول اساسی  در سطوح مدیران صورت بگیرد

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در حوزه فرهنگی حتی ضد سند اسلامی شدن رفتار شده است، تاکید کرد: متاسفانه سند اسلامی شدن دانشگاه ها به عنوان یک چارچوب دنبال نشده است.

محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، نگرانی رهبری را در خصوص نقشه جامع علمی و تحول آموزش و پرورش جدی دانست و تاکید کرد: ماهم نگران آموزش عالی و آموزش پرورش هستیم.چطور می شود برای یک سند وارداتی به نام 2030 تمام دولت و خصوصا دستگاه های مربوط را بسیج کنند و برایش چند برنامه و اقدام اجرایی را بنویسند، ولی سند تحول آموزش و پرورش که مورد توجه رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی است بعداز 5 سال همچنان خاک بخورد.

زاهدی گفت: وقتی این موضوع آن طور رقم می خورد که طرح های کلان کشور زمین بماند می توان نتیجه گرفت افرادی که در این مسئولیت ها حضور دارند بخصوص در آموزش پرورش آن اهمیت لازم را نمی دهند چه در استان ها ، چه در حوزه های ستادی این وزارتخانه .

وی افزود: بایستی یک تغییر و تحول اساسی حتی در سطوح مدیران صورت بگیرد و از افرادی که 100 درصد و با تمام وجود طرح تحول بنیادی را قبول داشته باشند دعوت به همکاری کرد.

زاهدی ادامه داد: شبیه این ماجرا در وزارت علوم برای طرح اسلامی شدن دانشگاه ها و نقشه جامع علمی کشور نیز اتفاق افتاده است. در آنجا ما متاسفانه هیچ تحولی نمی بینیم و اتفاقا عکسش را دیده ایم که رفتار کرده اند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در حوزه فرهنگی حتی ضد سند اسلامی شدن رفتار شده است، تاکید کرد: متاسفانه سند اسلامی شدن دانشگاه ها به عنوان یک چارچوب دنبال نشده است؛ وزیر بعدی علوم که هنوز هم مشخص نیست چه کسی است، باید این موضوع را به جد پیگیری کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از رییس جمهور استدعا می کنیم که برای وزارت علوم فردی دغدغه مند نسبت به منویات رهبری انتخاب کند، تا نقشه جامع علمی کشور و سند اسلامی شدن دانشگاه را در عمل پیاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر علوم همکارانی را در حوزه ستادی استفاده کند که نقشه جامع علمی کشور و سند تحول را باور را داشته باشند و بتوانند گره گشا باشند.

کد خبر: 830423

وب گردی

وب گردی