محبوب‌ترین و منفورترین سیاست مدار آمریکا مشخص شد

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی محبوب‌ترین سیاست مدار آمریکایی را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت نوشت: نظرسنجی جدیدی درباره محبوب ترین و منفورترین سیاستمداران آمریکا ، نتایج بسیار جالبی داشت. محبوب‌ترین سیاستمدار "برنی سندرز" سناتور ایالت ورمونت است. وی تنها سیاستمداری است که در نظر اکثر آمریکاییها پذیرفته شده است.

نتایج نظرسنجی هاروارد-هریس که به شکل آنلاین از دو هزار و دویست و شصت و سه نفر نظرسنجی انجام داده ، نشان داد سندرز هفتاد و پنج ساله و رقیب هیلاری کلینتون در رقابت های درون حزبی دموکراتها در انتخابات 2016 ، با کسب پنجاه و چهار درصد آرای رای دهندگان، محبوب ترین سیاستمدار آمریکا است.

با این حال، حدود سی و شش درصد از رای دهندگان دیدگاه منفی به این شهردار سابق برلینگتون داشتند.

در رتبه دوم سیاستمداران محبوب، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا با چهل و چهار درصد قرار دارد.

از سوی دیگر میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا تنها با نوزده درصد، منفورترین سیاستمدار آمریکا است. این جمهوریخواه کهنهکار که بارها از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده است، در مقایسه با ترامپ و پل رایان، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان رتبه پایینتری دارد.

چهلونه درصد رای دهندگان گفتند دیدگاه منفی به این رهبر سنا دارند. دیگر شرکتکنندگان در این نظرسنجی گفته بودند اصلا کانل را نمیشناسند یا اطلاعات آنها درباره وی به اندازهای نیست که نظر قطعی درباره وی بدهند. در ضمن در این نظرسنجی میزان محبوبیت ترامپ چهلویک درصد بود که در مقایسه با کانل درصد بسیار بالاتری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 830430

وب گردی

وب گردی