برگزیدگان نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو 14 شهریور معرفی می شوند

هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در روز 14 شهریور ماه با معرفی برگزیدگان کشوری به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با برگزاری آزمون در 137 شهر در 25 فروردین ماه 1396 آغاز به کار کرد و 36 نفر از میان ۲۳ هزار و ۵۱۹ داوطلب این آزمون به مرحله عملی راه یافتند.

مرحله عملی این المپیاد از 31 مرداد در محل آزمایشگاه‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین آغاز به کار کرده و تا 14 شهریورماه ادامه دارد. دوره عملی این رقابت 15 روزه، است و تعداد 10 نفر از اساتید نانو و تعدادی از اعضای کانون برگزیدگان باشگاه نانو به آموزش تخصصی برگزیدگان کشوری می‌پردازند.

برخی از کلاس‌های تئوری این دوره توسط اعضای کانون برگزیدگان باشگاه نانو اداره می‌شود. چهار روز نخست این دوره به ارائه مباحث تئوری در حوزه‌های فوتوکاتالیست‌ها، مبانی فیزیک موج، روش سنتز سل-ژل، مواد آنتی باکتریال و تست‌های میکروبی، روش UV-Vis، مقدمات شیمی، مواد متخلخل و کاربردها، نانوکاتالیست‌ها، روش‌های مشخصه‌یابی، فنون ارائه و نکاتی درباره نرم‌افزارهای Office اختصاص داشت.

برگزیدگان از 4 تا 9 شهریور ماه در آزمایشگاه نسبت به انجام پروژه عملی و کارگاه‌های شبیه‌سازی اقدام خواهند کرد و روزهای 12 و 13 شهریورماه به رقابت کتبی و عملی با یکدیگر می‌پردازند.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نهایی هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو روز 14 شهریورماه جاری در محل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

کد خبر: 830448

وب گردی

وب گردی