افزایش قیمت سیب زمینی کذب است/خوشمزگی لیموترش وارداتی  دربازار داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: برخی خبرها حاکی از افزایش قیمت سیب زمینی در بازار بوده است این در حالیست که هیچ افزایش قیمتی برای این محصول صورت نگرفته شده است.

حسین مهاجران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار میوه گفت: قیمت اقلام میوه با تغییر چندانی همراه نبوده و تنها نرخ چند نوع میوه با کاهش روبرو بوده است.

او در ادامه افزود: در حال حاضر وضعیت بازار میوه بسیار کساد است و با روند معقولی همراه نیست.

مهاجران به قیمت پیاز در بازار اشاره کرد و گفت: نرخ پیاز نسبت به چند وقت گذشته با کاهش همراه شد و اکنون با قیمت کیلویی 1 هزار و 500 تومان تا 1 هزار و 800 تومان در بازار به مشتریان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با تاکید بر کاهش قیمت برخی از اقلام میوه در بازار گفت: نرخ برخی میوه ها مانند شبرنگ، هندوانه، آلو و خربزه و هلو انجیری در بازار کاهش یافت و اکنون هلو انجیری 1 هزار تا 3 هزار تومان، شبرنگ 800 تومان تا 2 هزار 500 تومان، آلو 1 هزار تومان تا 3 هزار تومان، هندوانه 250 تا 500 تومان، خربزه 600 تومان تا 1500 تومان و در آخر موز 3 هزار و 200 تومان قیمت خورده است.

او با اشاره به قیمت سیب زمینی در بازار گفت: برخی خبرها حاکی از افزایش قیمت سیب زمینی در بازار بوده و این در حالیست که هیچ افزایشی برای این محصول صورت نگرفته بلکه قیمت آن 200 تومان کاهش نیز یافته و قیمت آن از 1 هزار و 600 تومان به 1 هزار و 400 تومان رسیده است.

مهاجران با اشاره به وضعیت واردات میوه در بازار گفت: در حال حاضر روند واردات در حد معقول است و تنها 2 محصول پرتغال مصری و نیز لیمو ترش به کشور وارد می شوند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، نرخ پرتقال مصری کیلویی 7 هزار تومان و لیمو ترش 10 هزار تا 11 هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

مهاجران در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه قیمت میوه در ایام عید غدیر و قربان با تغییر روبرو خواهد شد، گفت: به دلیل افزایش تولید در کشور به هیچ عنوان در این ایام با تغییر قیمتی مواجه نخواهیم بود.

401

کد خبر: 830479

وب گردی

وب گردی