تصمیمی مبنی برافزایش قیمت بنزین گرفته نشده است/هدف گذاری تبدیل ایران از واردکننده بنزین به صادرکننده

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مجری مصوبات دولت و مجلس در این زمینه است، تا امروز هیچ تصمیمی در خصوص تغییر در نرخ بنزین نهایی نشده و ابلاغی در این زمینه نداشته ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: افزایش تعداد خودروها که به معنای افزایش قابل توجه تقاضای بنزین نسبت به سالهای قبل بود دلیل اصلی افزایش مصرف بنزین در کشور است.

او افزود: به دنبال این هستیم که با اتخاذ سیاست هایی سهم سوخت های جایگزین بنزین از جمله CNG را در سبد مصرف سوخت بالا ببریم که در این زمینه بررسی های کارشناسی صورت گرفته و هم اکنون نیز ادامه دارد.

معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا قیمت بنزین برای کنترل مصرف این فرآورده نفتی افزایش می یابد؟"، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مجری مصوبات دولت و مجلس در این زمینه است، تا امروز هیچ تصمیمی در خصوص تغییر در نرخ بنزین نهایی نشده و ابلاغی در این زمینه نداشته ایم.

* هدفگذاری تبدیل ایران از واردکننده بنزین به صادرکننده

معاون وزیر نفت افزایش ظرفیت تولید و صادرات فرآورده های نفتی را از اولویت های صنعت پالایش نفت کشور دانست و گفت: سال گذشته به صادرات روزانه 400 تا 450 هزار بشکه ای فرآورده های نفتی رسیدیم که این رقم با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 96 با افزایش همراه خواهد شد.

او ادامه داد: اجرای طرح های بهینه سازی پالایشگاههای کشور با امضای قراردادهای جدید ادامه می یابد و تلاش می کنیم افزایش کمی و کیفی تولید فرآورده های نفتی همزمان محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: ایران در سال 93 واردکننده گازوئیل بود، اما در سال 95 موفق شدیم صادرات گازوئیل را به روزانه 13 میلیون لیتر برسانیم؛ این تبدیل شدن از واردکننده گازوئیل به صادرکننده این فرآورده نفتی را اکنون در بنزین هدفگذاری کرده ایم و امیدواریم با به ثمر نشستن طرح های پالایشگاهی، این هدفگذاری محقق شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 830525

وب گردی

وب گردی