استاندار هرمزگان: هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد و سیاست اقتصاد دریامحور با توجه به ظرفیت های هرمزگان در این استان در حال پیگیری است.

به گزارش ایسکانیوز، جاسم جادری استاندار هرمزگان در بازدید از روند احداث سایت پرورش میگوی شور دوم در شرق بندرعباس با بیان اینکه سیاست اقتصاد دریامحور با توجه به ظرفیت های هرمزگان در این استان در حال پیگیری است، عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو دارد و در این راستا امروز از روند احداث مزرعه پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس بازدید داشتیم.
وی ادامه داد: این مزرعه 800 هکتار است که فاز اول آن در 400 هکتار اجرایی می شود و هم اکنون فاز نخست آن 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار هرمزگان افزود: در این بازدید به همراه جمعی از مدیران استان مسائل و مشکلات این مزرعه پرورش میگو مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد مشکل تامین آب شرب آن با صدور مجوز حفر چاه رفع شود و همچنین اقدامات لازم جهت تامین برق و آسفالت و بهسازی جاده دسترسی این مزرعه صورت گیرد.
جادری اظهار داشت: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای این پروژه 40 میلیارد تومان است که قرار شده توسط بانک کشاورزی پرداخت شود و سرمایه گذار پروژه نیز تاکنون اعتبارات خوبی را برای اجرای آن هزینه کرده است.
وی گفت: امیدواریم با تامین موارد مورد نیاز تا پایان سال جاری و ریختن لارو میگو شاهد بهره برداری از بخشی از این مزرعه تا پایان سال جاری باشیم.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه 10 سایت پرورش میگو شامل هشت هزار هکتار در هرمزگان در مدار تولید قرار دارد، تصریح کرد: براساس مجوزهای صادر شده نیز هشت هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی دیگر نیز در استان در حال احداث است.
پرویز محبی با اشاره به سایت پرورش میگوی شور دوم در بندرعباس نیز بیان داشت: تاکنون سرمایه گذار پروژه 11 میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده و مجموع هزینه های آن 60 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی گفت: این سایت پرورش میگو شامل 10 مزرعه است که هرکدام آنها 26 استخر دارند و ظرفیت تولید دو هزار تن میگوی پرورشی را دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: احداث این سایت پرورش میگو برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند.

901

کد خبر: 830534

وب گردی

وب گردی