برپایی مرکزموقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در شمال غرب تهران

شهردار منطقه دو از راه اندازی مرکزموقت عرضه وذبح  بهداشتی دام در منطقه دو به مناسبت روزعرفه وعید سعید قربان در منطقه دو خبر داد . 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2 ، عزیز اله نظری با اعلام این خبر گفت : باتوجه به نزدیکی ایام عرفه وعیدسعید قربان ، مرکز موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام منطقه دو واقع در بلوار شهید فرحزادی، نبش خیابان طاهرخانی، درفضای حدود 4هزارمترمربع راه اندازی شده است وهمزمان با روز عرفه و عید سعید قربان آماده خدمات رسانی به شهروندان خواهد بود .

شهردار منطقه دو در ادامه در خصوص برنامه های گسترده شهرداری منطقه دو درایام عرفه و عید سعید قربان گفت : برپایی دو غرفه فرهنگی مدیریت پسماند که دراین غرفه ها، ضمن اطلاع رسانی درخصوص طرح تفکیک زباله از مبدأ نسبت به برگزاری مسابقه وبازی برای کودکان اقدام می شود.

وی افزود : برپایی مرکزموقت عرضه وذبح بهداشتی دام در منطقه دو با هدف رفاه حال شهروندان به منظور ذبح بهداشتی و شرعی دام راه اندازی شده و از قسمتهای مختلفی همچون : جایگاه مدیریت - جایگاه استقرار دامپزشکان وکارشناس مذهبی تشکیل شده وشامل : دوچشمه سرویس بهداشتی، تعداد16غرفه عرضه دام و محل ذبح دام که با رعایت استانداردهای بهداشتی احداث شده ودر زمان برپایی این مرکز اکیپ های شهربان و معبربان منطقه درمحل مستقر بوده وهماهنگی های لازم با پلیس راهور ، آتش نشانی ،و اورژانس برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان برقرار خواهد شد .

نظری شهردار منطقه دوگفت : شهرداری با راه اندازی مراکز موقت ،عرضه وذبح بهداشتی دام را تسهیل نموده تا موجبات رضایت شهروندان فراهم شودودر اداره زیباسازی منطقه نسبت به شستشوی 6هزار و 200مترمربع ، نصب 800مترمربع ، آذین بندی پارچه ای به متراژ 1000هزار مترطول و نوری 500مترطول و رنگ آمیزی در این مرکز اقدام کرده است.

نظری با بیان اینکه در مرکز عرضه دام ‌ منطقه دو علاوه بر نظارت بر سلامت دام‌های توزیعی ، بر قیمت دام نیز نظارت می‌شود گفت : در این مرکز که با نظارت و همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برپا گردیده است، ضمن تعیین بهای معین ،اجازه افزایش قیمت داده نمی‌شود و جدا از نظارت برسلامتی دام های زنده توسط دامپزشکان ،کارشناسان مذهبی و...، چگونگی مراحل ذبح دام نیز از سوی شهروندان قابل مشاهده وکنترل است.

شهردار منطقه دو تصریح کرد: در مرکز مورد اشاره ، کلیه ضایعات حاصل از ذبح به صورت بهداشتی، سریعا به خارج از محیط منتقل می گردد .

نظری یاد آور شد : قطعا تهیه و ذبح دام در مراکز تحت نظارت شهرداری می تواند از سود جویی برخی از افراد در این زمینه جلوگیری کند .

وی در ادامه نظارت بر قیمت دام های توزیعی را از دیگر برنامه های شهرداری در مرکز عرضه دام دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه دیده شده است دربسیاری از موارد، دام هایی که شهروندان از مراکز غیر مجاز تهیه می کنند ، گاهاً با سود جویی های عوامل فروش همچون: گرانفروشی-کم فروشی-توزین نامناسب وعرضه دام بیمار همراه بوده است.

شهردار منطقه دو درپایان به این موضوع اشاره نمود که کلیه غرفه های عرضه دام ملزم به نصب بهای مصوب بر روی تابلوی نصب گردیده درورودی غرفه می باشند که این موضوع باعث جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی می شود.

701

کد خبر: 830560

وب گردی

وب گردی