«حادثه منا» مظلوم‌ترین و تلخ‌ترین حادثه کشور بود

امام‌جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه «حادثه منا» مظلوم‌ترین و تلخ‌ترین حادثه کشور بود، گفت: هنرمندان تلخی‎های حادثه منا را برای مردم عرضه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمود ترابی در همایش بین‌المللی شب شعر اشراق با موضوع مهاجران‌الی‌الله در مسجد طلابی اظهار داشت: این حادثه با اینکه برای شهدای منا مظلوم و برای خانواده آنان تلخ بود اما ناتوانی و بی‌کفایتی حکام عربستان سعودی را ثابت کرد.

وی افزود: لطیف‌ترین مضامین و مفاهیم در قالب عرفان و شعر بیان می‌شود و هنر و شعر زبان مشترک همه دنیا است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با ظرافت و دنیای شیرین شعر می‌توان حادثه منا را به همه مردم جهان توصیف کرد که بتوانند آن شرایط را درک کنند.

ترابی یادآور شد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که نباید حادثه منا فراموش شود باید شعرا و طلاب را تشویق کنیم تا با زبان شعر, یادآور حادثه تلخ منا باشند.

وی تاکید کرد: از زبان شیرین شعر و هنرهای دیگر و از ظرفیت‌‌های خوب هنرمندان در زنده نگه داشتن یاد شهدا و اهداف بلند اسلام و انقلاب اسلامی باید بهره جست.

آسیه پدری, فرزند شهید پدری از شهدای حادثه منا اظهار داشت: هیچ چیز نمی‌تواند تسلی‌بخش خاطره منا باشد و با توجه به اینکه شهدای منا از کشورهای مختلف جهان بودند می‌توان با زبان شعر و هنر احساسات خودمان را به آنها منتقل کنیم.

902/900

کد خبر: 830687

وب گردی

وب گردی