اهمیت تبلیغات در برگزاری  نمایشگاه تخصصی حوزه پزشکی

یک مسئول انتشاراتی، گفت: اطلاع رسانی در برگزاری نمایشگاه‌هایی در حوزه پزشکی، علاوه بر دانشگاه‌ها باید شامل حال کتابخانه‌ها شود تا آنها نیز مجهز به کتاب‌های علوم پزشکی جدید و به روز شوند.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور، علی غفاری مدیرمسئول انتشارات آنا طب به مناسبت برپایی دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی، با بیان اینکه استقبال بازدیدکنندگان از برگزاری این نمایشگاه منوط به تبلیغات گسترده از آن است، گفت: همزمانی برگزاری دو نمایشگاه کتاب‌های تخصصی پزشکی و ایران فارما نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: تبادل محصولات فرهنگی رسالت حضور ناشران کتب‌ تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی در نمایشگاه است که موفقیت آن کاملاً بستگی به تعداد درصد افرادی است که از برگزاری آن اطلاع دارند.

غفاری با تاکید بر رعایت نشدن حق کپی رایت در دانشگاه‌های کشور از جمله دانشکده‌های گروه پزشکی، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بخش فتوکپی دانشگاه‌ها بیش از خود انتشارات تولید دارند. این در حالی است که حق زحمات ناشران و هزینه‌های انجام شده از سوی انتشارات فراموش می‌شود و کتاب‌های تخصصی در قالب فایل و نسخه کپی شده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مدیرمسئول انتشارات آنا طب با اشاره به اینکه در اعطای بن و تسهیلات باید کتابخانه‌ها را نیز در لیست قرار داد، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی در حوزه پزشکی علاوه بر دانشگاه‌ها باید شامل حال کتابخانه‌ها نیز شود تا کتابخانه‌های کشور مجهز به کتاب‌های علوم پزشکی جدید و به روز شوند.

وی در پایان با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران که برگزار کننده این نمایشگاه است، می‌تواند در این امر موفق‌تر عمل کند، تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد کتابخانه‌های ارائه دهنده کتاب‌های تخصصی پزشکی از برگزاری این نمایشگاه اطلاع نداشته و 20 درصد باقی مانده تصور می‌کنند که این نمایشگاه تنها ارائه کننده کتاب‌های دارویی است. بنابراین با اطلاع‌رسانی درست، این نمایشگاه می‌تواند در راه دوام و استمرار قدم بردارد.

دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 830744

وب گردی

وب گردی