شب محمد پروین گنابادی برگزار می شود

به مناسبت چهلمین سالروز درگذشت زنده یاد محمد پروین گنابادی ،مجله بخارا با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار مراسمی به خاطر تقدیر از خدمات این استاد برجسته در ساعت پنج عصر چهارشنبه 8 شهریور در کانون زبان فارسی برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم چهلم زنده یاد گنابادی، محسن ابوالقاسمی، حسن انوری، محمد روشن، اصغر دادبه و بهرام پروین گنابادی درباره زندگی و آثار استاد گنابادی سخنرانی خواهند کرد.

استاد پروین گنابادی از زمره شاگردان برجسته ادیب نیشابوری بود. وی از سال 1328 به معرفی مرحوم مدرس رضوی به علامه دهخدا همکاری خود را با علامه آغاز کرد که این فعالیت سالها ادامه داشت. وی از سال 1340 تا پایان عمر همکار دکتر خانلری در بنیاد فرهنگ ایران بود. علاوه بر این در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و پژوهشکده فرهنگ ایران مشغول به تدریس بود.

از اثار زنده یاد گنابادی می توان به ترجمه دوجلدی از مقدمه ابن خلدون و تصحیح تاریخ بلعمی اشاره کرد. بخصوص به هزاران یادداشت و فیش درباره فرهنگ عامه و لغات محلی گنابادی و مشهدی که یکی از زمینه های پژوهشی استاد، می توان اشاره کرد.

در این مراسم همچنین فیلم سخنان استاد به همراه سخنان استادان سید جعفر شهیدی و محمود فرخ درباره ایشان پخش خواهد شد.
علاقمندان برای شرکت در شب استاد پروین گنابادی می توانند ساعت پنج چهارشنبه هشتم شهریور به بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار کانون زبان فارسی واقع خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک12 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 830762

وب گردی

وب گردی