رونمایی از تابلوی تقاشی با الهام از واقعه شهادت محسن حججی

تابلو نقاشی دیگری از شهید مدافع حرم محسن حججی که توسط هنرمند جوان بوشهری خلق شده، توسط مرکز تجسمی حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی نادری هنرمند بوشهری با تأثیرپذیری از واقعه شهادت محسن حججی، اقدام به خلق تابلو نقاشی با استفاده از تصویر آن شهید بزرگوار نموده است.

نادری درباره این اثر می گوید: بعد از دیدن تصاویر شهید حججی، تصمیم گرفتم تا ادای دینی به روح بلند و آزاده آن شهید والامقام داشته باشم و به همین خاطر پس از مشورت با استاد مسعود شجاعی، عکسی از شهید حججی در فضای مجازی منتشر شد که ایشان فرزند خود را در بغل داشت و لبخند زیبایی هم برلب. تلاقی مفهومی این عکس و تصویری که هنگام اسارت از شهید حججی در ذهنم نقش بست، موضوع نقاشی را برایم تداعی کرد.

نادری در خصوص این اثر و حس و حال خلق آن توضیح داد: شاید تصویر اسارت شهید حججی با تمامی سوزی که داشت و آتشی که بر دل هر ببینده‌ای زد، توانست زیباترین تصویر برای اثبات مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیتی باشد که یک عمر روضه‌هایشان را در ذهنمان تصویرسازی کرده‌ایم. آن لبهای خشک و چشمان مظلوم؛ ولی استوار... هر هنرمندی را مشتاق می‌کند تا حس خودش را با زیباترین تصویر بیان کند. من هم سعی کردم با تمام رو سیاهی که در مقابل این شهید دارم، تصویر لبخندش را نقش بزنم و نقاشی کنم و خطی با نماد آبی آسمان بر چشمانی رسم کنم که نه تنها یک ملت و یک مذهب، که تمام دنیا را به ستایش درآورد تا مظلومیتش تا ابد در ذهن و خاطر هر ببیننده‌ای باقی بماند و این کمترین را تقدیم روح آزاده‌اش نمایم.

تابلو نقاشی شهید حججی، اثر محمدعلی نادری در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر و با تکنیک طراحی با ذغال آماده شده است. از این اثر ساعت 30/15روز دوشنبه 6 شهریور 96، در نگاه خانه سوره مرکز تجسمی حوزه هنری و با حضور هنرمند خالق اثر رونمایی خواهد شد.

محمد علی نادری متولد ۱۳۷۱ در شهر بوشهر است. او که تحصیل کرده رشته علوم تغذیه است، فعالیت هنری خود را زیر نظر هنرمندانی همچون محمد‌رضا کوهکن، علی‌رضا رهسپار و به طور جدی علی بحرینی پی گرفته است. برپایی چندین نمایشگاه گروهی و یک نمایشگاه شخصی با ارائه آثار طراحی و نقاشی از هفده شهید دشتستانی از جمله فعالیت های هنر این هنرمند جوان است.

501

کد خبر: 830775

وب گردی

وب گردی