پیشگیری از معلولیت ها با  مشاوره‌های ژنتیک

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت :آسیب های اجتماعی همواره با توجه به جامعه و ارزش‌های اجتماعی تعریف می شوند و در حالت کلی آسیب های اجتماعی هر پدیده ای که ارزش‌های جامعه را مورد تهدید و هجوم قرار دهد، نوعی آسیب اجتماعی به حساب می آید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: رفع تمام آسیب‌های اجتماعی نمی تواند محدود به یک سازمان یا دستگاه دولتی باشد.

دکتر فرید براتی سده با اشاره به این که موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت‌ها همواره جایگاه ویژه‌ای در اندیشه سازمان بهزیستی دارد، گفت: سازمان بهزیستی کشور در میان سایر دستگاه‌های دولتی ساختاری منحصر به فرد دارد، به طوری که در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیت در کشور تشکیلاتی را در اختیار دارد که سایر سازمان ها و دستگاه های دولتی در اختیار ندارند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: امروزه کودک آزادی، همسر آزاری، زنان و دختران آسیب پذیر، فرار از خانه، اعتیاد، آسیب های نو پدید (مجازی)، طلاق و خود کشی مهمترین آسیب های اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به این که مسایل مختلف اجتماعی می توانند مبنای بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی باشند، عنوان کرد: رفع تمام آسیبهای اجتماعی نمی تواند محدود به یک سازمان یا دستگاه دولتی باشد، به طوری که همواره باید با همکاری و هماهنگی های متعدد در میان دستگاه های مختلف در پی پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی گام برداشت.

فرید براتی سده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به برنامه سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیتها، اظهار کرد: معلولیت های مختلف همواره هزینه های بسیار زیادی را برای کشور به همراه دارند، بر همین اساس موضوع پیشگیری از معلولیت های مختلف امروزه یکی از اولویتهای سازمان بهزیستی به شمار می آید.

وی همچنین در ادامه افزود: جلوگیری از تولد کودک معلول با ارائه مشاوره‌های ژنتیک از جمله راهکارهایی است که سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت ها در دست اجرا دارد.

705

کد خبر: 830842

وب گردی

وب گردی