41 طرح تصفیه فاضلاب در دولت یازدهم به بهره برداری رسید

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای طرح های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بهره برداری از 41 طرح تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار مترمکعب را از مهمترین اقدام های دولت یازدهم در این بخش دانست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کامران اسماعیلی مدیرکل دفتر نظارت براجرای طرح های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور، افزود: 10 طرح از کل پروژه های به بهره برداری رسیده در دولت یازدهم، در نیمه نخست امسال افتتاح شد.
او ظرفیت تصفیه خانه های این 10 طرح را 141 هزار مترمکعب در شبانه روز ذکر کرد و گفت: این طرح ها در شهرهای اسلامشهر، پردیس، پرند و پیشوا (استان تهران)، سده لنجان (استان اصفهان)، کهنوج (استان کرمان)، خوی و سردشت (استان آذربایجان غربی)، آشتیان (استان مرکزی) و دوگنبدان (استان کهگیلویه و بویراحمد) اجرا و عملیاتی شد.

** برنامه های افتتاح طرح های فاضلاب در هفته دولت
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب، 11 طرح در هفته دولت به بهره برداری می رسد، ادامه داد: این طرح ها شامل 6 مدول تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 43 هزار مترمکعب در شبانه روز، 844 کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی و فرعی و 16.7 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب است.
به گفته او، این طرح ها با بیش از پنج هزار و 212 میلیارد ریال اعتبار در استان های هرمزگان، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، تهران، سیستان و بلوچستان و ایلام به بهره برداری می رسد.
او گفت: یکی از شاخص ترین طرح ها در این بخش، طرح فاضلاب شهر سرابله در استان ایلام است که تصفیه خانه آن با ظرفیت چهار هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در هفته دولت افتتاح می شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای طرح های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور، ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر زابل را از دیگر طرح های شاخص فاضلاب در هفته دولت ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب زابل سه هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد.
او افزود: در کرج تکمیل مدول اول تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 28 هزار متر مکعب در شبانه روز و بهره برداری از 120 کیلومتر شبکه فاضلاب را شاهدیم که برای اجرای آنها 580 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: ساخت تصفیه خانه اضطراری ملارد با ظرفیت 6 هزار مترمکعب در شبانه روز و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت در استان تهران به ظرفیت سه هزار و 900 متر مکعب در شبانه روز از دیگر طرح های مهم بخش فاضلاب است که در هفته دولت افتتاح می شود.

** تصفیه خانه های فاضلاب در دست ساخت
مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای طرح های آب و فاضلاب آبفای کشور در گفت و گو با ایرنا به تشریح طرح های فاضلاب در دست ساخت پرداخت و گفت: در مجموع 70 تصفیه خانه فاضلاب از محل منابع عمومی دولت را در کشور در حال ساخت داریم که برنامه ریزی می کنیم برخی از آنها امسال وارد مدار شود.
اسماعیلی ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در دست ساخت را حدود یک میلیون و 600 هزار متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: از این 70 تصفیه خانه، 16 واحد بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرفیت آنها 350 هزار متر مکعب در شبانه روز است و تا پایان سال افتتاح و وارد مدار می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: کل شبکه فاضلاب و خطوط انتقال این تصفیه خانه ها ساخته شده است؛زیرا هیچ تصفیه خانه ای بدون فاضلاب راه اندازی و افتتاح نمی شود و باید دستکم 30 درصد از ظرفیت اسمی تصفیه خانه، فاضلاب خام داشته باشیم.
او تاکید کرد «هیچ وقت اینطور نیست که تصفیه خانه را بسازیم و بعد به فکر شبکه و خطوط انتقال بیفتیم».
هفته دولت از دوم شهریور آغاز می شود و تا هشتم شهریور ادامه دارد.


منبع: ایرنا

402

کد خبر: 830855

وب گردی

وب گردی