رئیس سازمان اورژانس کشور:فوت 8 نفر از حجاج تاکنون/مخاطرات حج کاملا شناسایی شده است

رئیس سازمان اورژانس کشورگفت: مخاطراتی مانند گرمازدگی، آتش سوزی، تجمعات انبوه، سقوط از ارتفاع، بیماری های واگیر و حوادث ترافیکی برای هریک از این مخاطرات تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است

دکتر پیرحسین کولیوند به خبرنگار ایسکانیوز گفت:برای ایام تشریق برنامه های مفصلی انجام شده و برای خدمت دهی مناسب تیم های امدادی و عملیاتی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم برای مقابله به مخاطرات انجام می شود گفت: من در کلاس ها حضور دارم و آموزش های لازم را به زائران عزیز ارایه می دهم و جلسات هم اندیشی و هم افزایی را نیز برگزار می کنیم و پزشکان مجموعه کاملا در جریان هستند و مدیران کاروان و مدیران مجموعه کاملا در جریان نقش آفرینشان در ایام تشریق هستند و همراه هر 300 نفر همراه با مدیر کاروان با تابلویی بلند که آرم مرکز پزشکی و هلال احمر ایران بر روی آن نوشته شده که این کاروان ها را همراهی می کنندو جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

کولیوند گفت:توصیه های لازم را برای این زایران انجام داده ایم و توصیه ما این است که زایران مرتب آب بنوشند و همراه خودشان حداقل سه بطری آب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بر روی اقداماتی که انجام داده ایم کاملا مطالعه کرده ایم گفت:با توجه به گرمای هوا و سطح شیب زمین و انرژی که ممکن است زایران از دست بدهند آموزش های لازم را به زایران ارایه داده ایم و به کاروان ها دستورالعمل های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی به مدیران کاروان ها آموزش داده ایم.

رئیس عملیات پزشکی حج 96 گفت: تعداد 42 نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران بستری هستند.

دکتر پیرحسین کولیوند افزود: هم اکنون 12 نفر از حجاج در بیمارستان های سعودی بستری هستند.


رئیس عملیات پزشکی حج 96 با اشاره به فوت 8 نفر از حجاج تاکنون عنوان کرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی های حج امسال نسبت به سال 94 خیلی کمتر است.

دکتر کولیوند گفت: خداروشکر بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی کند و برنامه های مدونی صورت گرفته است.

700

کد خبر: 830888

وب گردی

وب گردی