پورابراهیمی: اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد باید اولویت اصلی این نهاد باشد

نمایندگان کرمان و قزوین معتقدند اولویت اصلی کمیته امداد مسئله اشتغال افراد تحت پوشش این کمیته بوده و از طرفی توانمندسازی افراد مأموریت اصلی کمیته امداد است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی نمایندم مردم کرمان و رئیس امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در سخنانی پس از ارائه گزارش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، اظهار داشت: اولویت اصلی کمیته امداد باید مسئله اشتغال افراد تحت پوشش این کمیته باشد که هم به حل معضلات و مشکلات آنان کمک می‌کند و هم شرایط اقتصادی کشور سامان می‌یابد.

وی افزود: مجلس اعتبارات حوزه اشتغال که در سال 95 رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بود را در سال جاری به 3100 میلیارد تومان افزایش داد، انتظار داریم کمیته امداد نسبت به جذب منابع کمک کند و هدف ما باید توانمندسازی و استمرار کمک به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: اولویت کمیته امداد باید اشتغال افراد تحت پوشش خودش باشد، نحوه رسیدن به اشتغال، مستمر است که می‌تواند کمک کند افراد از گردونه حمایتی این کمیته خارج شوند.

نماینده کرمان در مجلس در پایان گفت: آقای فتاح! مدیران استانی و شهرستانی شما همکاری کمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند و مساعدت نمی‌کنند، فلذا از شما می‌خواهم نسبت به حل این مشکل نیز اقدام کنید.

در ادامه این جلسه، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این زمینه اظهار داشت: مأموریت اصلی کمیته امداد بر دو پایه شکل گرفته است، یکی توانمندسازی افراد و دیگری جذب مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد کمیته امداد در این دو مأموریت به درستی عمل نکرده و این دو مأموریت به صورت صددرصد تاکنون محقق نشده است، چرا که بسیاری از خیریه‌ها در جذب مشارکت‌های مردمی بسیار بهتر عمل می‌کنند.

زرآبادی در پایان یادآور شد: شاید لازم باشد شیوه‌های نرم‌افزاری را در جذب مشارکت‌های مردمی وارد کنید. همچنین زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست زمانی که می‌خواهند از حمایت‌های کمیته امداد استفاده کنند، حفظ شأن و منزلت آنان باید بسیار مدنظر کمیته امداد باشد.

302

کد خبر: 830928

وب گردی

وب گردی