انتقاد شولتز از مرکل در آستانه  انتخابات

صدراعظم آلمان در اظهاراتی تاکید کرد که می‌خواهد با رسیدن به چهارمین دور صدراعظمی به بهبود وضعیت امنیت و ثروت ۸۲ میلیون شهروند کشورش و تقویت همبستگی در میان همه بخش‌های جامعه بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای چهارمین بار کاندیدای صدراعظمی این کشور در انتخابات سراسری ۲۴ سپتامبر شده است. او در مصاحبه‌ای با شبکه "زد.دی.اف" آلمان تاکید کرد که می‌خواهد وضعیت مدارس و آموزش در آلمان را ارتقا دهد و به دنبال افزایش استفاده از خودروهای برقی در کشورش باشد.

این در حالی است که مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان و رقیب اصلی آنگلا مرکل در انتخابات در یک مصاحبه جداگانه با شبکه تلویزیونی "ای.آر.دی" آلمان به نوبه خود وعده داد که سرمایه گذاری بیشتری در آموزش در صورت رسیدن به صدراعظمی انجام دهد.

شولتز که رئیس سابق پارلمان اروپا نیز بود در این مصاحبه همچنین مرکل را متهم کرد که از مردم جامعه آلمان دور و جدا شده است.

نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان مرکل را همچنین متهم کرد به اینکه در پاسخگویی به حرف‌های تحریک‌آمیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بسیار کند عمل می‌کند.

وی در اشاره به حبس خبرنگار ترکیه‌ای - آلمانی و بازداشت آلمانی‌های دیگر تاکید کرد: ما تا کی باید در مقابل اردوغان سکوت کنیم؟

شولتز افزود: مرکل کمترین بهایی به زیرساخت‌های دولت آلمان نمی‌دهد و متمرکز بر اهداف برنامه‌های کمپین انتخاباتی‌اش است.

در عین حال مرکل نیز در یک اقدام کم‌سابقه با اشاره به رقیبش اتهام او را رد کرده و گفت که می‌خواهد به خدمت به رفاه و آسایش مردم آلمان ادامه دهد.

صدراعظم آلمان در ادامه خاطرنشان کرد، از تصمیمش در سال ۲۰۱۵ مبنی بر باز کردن مرزهایش به روی صدها هزار پناهجو پشیمان نیست و کسانی که کمپین انتخاباتی او را تحریم می‌کنند نمی‌توانند او را در مواضعش در این مساله باز بدارند.

مرکل تکذیب کرد که در سیاست "درهای باز" مرتکب اشتباه شده باشد . به رغم اینکه ورود یک میلیون پناهجو در دو سال گذشته به کشورش اختلافات عمیقی را در داخل حزبش ایجاد کرد و حمایت‌های مردمی از او را کاست.

وی افزود: اگر زمان به عقب باز گردد من بار دیگر همان تصمیم سال ۲۰۱۵ را می‌گیرم. در آن زمان وضعیت استثنایی بود و من این تصمیم را بر این اساس گرفتم که از نظر سیاسی و انسانی درست بود.

شولتز ۶۱ ساله در یک نظرسنجی جدید از مرکل ۶۳ ساله عقب‌تر است و با توجه به عملکرد خوب مرکل در کاهش قابل توجه بیکاری، ایجاد تعادل بودجه‌ای و قدرتمند ساختن اقتصاد آلمان ، کار دشواری در شکست دادن وی دارد.

این نظرسنجی جدید که نتایجش روز شنبه منتشر شد، نشان داد که حزب سوسیال دموکرات شولتز ۲۳ درصد رای دارد اما بلوک محافظه کار مرکل ۳۸ درصد رای دارا هستند.

راهبرد انتخاباتی مرکل تاکنون صرفا بر پایه نادیده گرفتن شولتز بوده است. حزب دموکرات مسیحی مرکل بیشتر به دنبال تمرکز بر شخص خود مرکل بوده تا پرداختن به مسائل دیگر.

در پوسترهای انتخاباتی این حزب عکس مرکل در حال لبخند زدن در مقابل پرچم آلمان نشان داده و رویش نوشته شده:" برای آلمانی که ما دوست داریم در آن به خوبی زندگی کنیم".

قرار است مرکل و شولتز در تاریخ ۳ سپتامبر در یک مناظره تلویزیونی رودرروی همدیگر قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 830934

وب گردی

وب گردی