جهانگیری: وزارت ارتباطات  بیشترین نقش را در رونق فضای کسب و کار دارد

معاون اول رییس جمهور گفت: مهمترین اقدام در دولت دوازدهم باید راه اندازی بخش خصوصی باشد و وزارت ارتباطات می تواند بیشترین بخش را در رونق فضای کسب و کار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوران 4 ساله دولت یازدهم کارهای بسیار بزرگی در کشور و در تمام بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی انجام شد.

او گفت: زمانی که به گذشته برمی گردیم و دولت یازدهم را با دولت های قبل مقایسه می کنیم متوجه بسیاری از اقدامات مثبت در این دوران می شویم، دولت یازدهم با شرایطی آغاز به کار کرد که با مشکلات زیادی روبرو بود اما در پایان دولت یازدهم کارهای عظیمی در تمام بخش ها به ویژه فناوری اطلاعات انجام شد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم مسیری برای بخش IT باز شد که در صورت ادامه این مسیر در دولت دوازدهم، در توسعه کشور می تواند بسیار تاثیرگذار باشد بنابراین باید کارهایی مهمی برای توسعه کشور شناسایی و نیز در آن بخش ها تمرکز شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: فناوری اطلاعات یکی از بخش هایی است که نقش بسیا زیادی را در توشعه کشور خواهد داشت و در صورتی که مسئولان اقدامات مثبتی را در این حوزه در دستور کار قرار دهند به طور قطع نقش زیادی را در توسعه کشور خواهد داشت.

او افزود: اقتصاد مقاومتی مجموعه ای از سیاست ها است که در اجرای آن اجبار وجود دارد، لازم به ذکر است که بخش فناوری دارای 5 رویکرد اصلی است که در شاخصه اقتصاد مقاومتی در بخش اول قرار دارد.

جهانگیری گفت: استفاده از ظرفیت های درون برای به حرکت درآوردن اقتصاد یکی از مسایل بسیار مهمی است که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه صادرات نرم افزار و سخت افزار باید به یکی از نقاط قوت در اقتصاد مقاومتی تبدیل شود، افزود: براساس صحبت های انجام شده توسط مقام معظم رهبری و رییس جمهور تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور جوابگو نیست بلکه اقتصاد باید متکی بر دانش کشور باشد.

او گفت: در صورت تقویت کشور در زمینه زیرساخت اینترنت و فناوری اطلاعات توسعه بیشتری در کشور ایجاد خواهد شد، از فرصت های فناوری اطلاعات باید نهایت استفاده را برد و به صورت یک فرصت مهم در اختیار کشور قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور به دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: هدف از استقرار دولت الکترونیک دسترسی آسان به تمام خدماتی است که مردم به دنبال آن هستند، همچنین ازران تمام شدن خدمات برای دولت و نیز سالم بودن اقتصاد به عنوان دیگر اهداف دولت الکترونیک مطرح شده است.

او افزود: دولت الکترونیک این امکان را ایجاد می کند تا خدمات کشور به بهترین شکل در اختیار مردم قرار گیرد و مردم از خدمات ایجاد شده راضی باشند.

جهانگیری با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار گفت: مهمترین اقدام در دولت دوازدهم باید راه اندازی بخش خصوصی باشد و وزارت ارتباطات می تواند بیشترین بخش را در رونق فضای کسب و کار داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات، مطالبه بسیار جدی ما از وزارت ارتباطات است، تاکنون این موضوع پیشرفت بسیار خوبی را داشته و اکنون باید نواقص موجود مورد توجه قرار گیرد.

401

کد خبر: 831005

وب گردی

وب گردی