تبلیغات منفی  علیه حج زیر سوال بردن  اصل حج است

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر گفت :برخی با یک سلسله ذهنیات غلط و حرکت هایی که از بیرون کشور رقم می خورد هرچند روز یکبار مطلبی را در فضای مجازی منتشر می کنند که مربوط به گذشته است و تلاش دارند مردم را نگران کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، سرپرست حجاج ایرانی درجمع روحانیون حج امسال، از تبلیغات منفی علیه حج در کانال های مرتبط با ضد انقلاب به شدت انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر که در همایش سراسری روحانیون ، معین ها و معینه های حج تمتع 96 در مکه مکرمه سخن می گفت با اشاره به اینکه دربازدید ازهتل ها زائران از راه اندازی حج رضایت دارند و ابراز خوشحالی می کنند از فشارهای تبلیغاتی برای زیر سوال بردن اصل حج به شدت انتقاد کرد.
وی با اشاره به اینکه سرنخ های خارج از کشور این حرکت ها شناسایی شده است، افزود: برخی کانال ها که با سلطنت طلب ها در ارتباط هستند این تبلیغات مسموم را انجام می دهند ، چند روز قبل شایعه اهانت به بانوان ایرانی را در فرودگاه (جده) مطرح کردند که دروغ محض بود و قبل از آن هم خبرفوت سی زائر را با شیوه خاص برای ایجاد اضطراب در میان مردم پخش کردند، البته طبیعی است وقتی نزدیک به سه میلیون زائر که کهنسال نیز در میان شان است در یک جا جمع شوند فوتی هم دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وظیفه شرکت کنندگان در این همایش را در برگزاری حج مطلوب و آگاهی بخشی به زائران یادآور شد و گفت: چند روز آینده به ویژه ایام تشریق بسیار حساس است و باید مدیریت شود تا حج را که با الطاف خداوندی راه اندازی شد به خوبی به پایان ببریم و حجاج سالم به کشور بازگردند.
وی تاکید کرد: همه کارگزارن حج باید دست بدست هم بدهند و با تمام توان و قدرت کمک کند تا روزهای آتی به خوبی پشت سرگذاشته شود.
وی به روحانیون کاروان ها توصیه کرد که با برنامه ریزی مناسب، زائران در اوقات فراغت از نظر مسایل فرهنگی و مذهبی کاملا اشباع شوند.
سرپرست حجاج ایرانی از ایجاد استرس در زائر به عنوان آفت نام برد و گفت: از تک روی باید پرهیز و تصمیمات به صورت جمعی در کاروان ها اتخاذ و عملیاتی شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه امسال در مسجد النبی، بقیع و مسجدالحرام شرایط بهتر بود، افزود: امیدواریم توافق صورت گرفته قبل از حج با کشور میزبان بطور کامل اجرائی و عملیاتی شود.
نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود وضعیت چادرهای جدید عرفات و امکانات سرمایشی فراهم شده برای راحتی زائران را تشریح کرد و گفت: لازم است حاجیان عزیز را با زندگی جمعی و شرایط جدید آشنا کنیم.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین توجه به زمانبندی اعلام شده برای حضور کاروان ها در عرفات، مشعر و منا را ضروری خواند و گفت : شورای فرهنگی هر کاروان تشکیل و مصوبه ای تنظیم کند تا به هیچ وجه کسی براساس تجربه تکروی نکند بلکه تصمیمات جمعی اتخاذ شود.
وی به تسهیلات و خدمات فراهم شده در طول مسیر رمی و بازگشت به چادرها و نحوه بازگشت زائران ازمنا به هتل ها اشاره کرد و گفت: هرچه می توانید آرامش را به درون زائران تزریق کنید تا مضطرب نباشند ومسایلی که در سال های گذشته اتفاق افتاده به ذهنشان خطور نکند.
وی افزود: بارها تاکید کرده ام که مدیریت حج ، مدیریت مشارکتی است و باید درطول سفرهمه باهم کارها را مدیریت کنند .
نماینده ولی فقیه به بیان تاثیرات طرح های جدید عربستان درحج گزاری اشاره کرد و افزود: با اعمال این تغییرات ، شرایط هم تغییر خواهد یافت لذا باید با ارائه آموزش های مناسب برای شرایط جدید آمادگی لازم ایجاد شود .
براساس این گزارش حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت سخنران دیگراین همایش بود که به بیان اقدامات صورت گرفته در حج امسال و امتیازها و تفاوت های آن با حج گذشته پرداخت.
در این همایش همچنین حجت الا سلام والمسلمین عباس زهیری عضو شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری مسایل فقهی ایام تشریق را بیان کرد و به سوالات فقهی حاضران پاسخ داد.
این همایش یک روزه باهدف اطلاع رسانی در خصوص آخرین مسایل حج 96 و هماهنگی هرچه بیشتر برای اجرای برنامه های ایام تشریق در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در هتل ویولت برگزار شد.

705

کد خبر: 831029

وب گردی

وب گردی