نخستین جشنواره استانی چاپ و تبلیغات در همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی ارشاد همدان از میزبانی همدان از برگزاری نخستین جشنواره استانی چاپ و تبلیغات در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره شهریور ماه با تجلیل از برگزیدگان این عرصه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجید فروتن ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه به‌منظور تجلیل و پاسداشت از فعالان و پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر و نیز تشویق و ترغیب آنان برای توسعه این صنعت مهم در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ١٧ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است افزود: این جشنواره در بخش های طراحی، چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ سیلک و صحافی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ارشاد همدان عنوان کرد: تا کنون ٥٧ اثر در بخش افست،٥١ اثر در بخش طراحی، ٢٤ اثر در بخش صحافی، ٢٣ اثر در بخش دیجیتال، ٩ اثر در بخش سیلک و ٦ اثر در بخش جعبه‌سازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: زمینه‌سازی برای ارتباط فعالان چاپ با مسئولان و سیاست‌گذاران این حوزه، ایجاد انگیزه بین فعالان این حوزه از طریق رقابت آثار ارائه شده و تولیدی در حوزه چاپ، نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های چاپی استان برای آشنایی بیشتر مخاطبان و متقاضیان محصولات چاپی از جمله اهداف این جشنواره است.

فروتن با بیان اینکه آثار ارائه شده در بازه زماین دو سال بوده است تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و نوآوران صنعت چاپ و نشر همدان ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

معاون فرهنگی ارشاد همدان گفت: در مراسم اختتامیه، علاوه بر منتخبین جشنواره و افراد برگزیده پیشکسوت از چاپخانه داران نمونه، کارگران چاپ نمونه و صادرکنندگان محصولات چاپی تجلیل می‌شود.

فروتن با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی هنر صنعت چاپ به عنوان بخش سخت‌افزاری و سرمایه‌بر تولید محصولات فرهنگی بحساب می‌آید افزود: این بخش همواره به عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ در جوامع مطرح و کاربردی است.

وی اظهار داشت: همچنین این صنعت چرخه اطلاعات و دانش را از مسیر کتاب و مجلات برعهده دارد، اما در دنیای امروز صنعت چاپ علاوه براین موارد تاثیر بزرگ و شگرفی در تولید محصولات دارای بسته‌بندی و چرخه تولید آنها را نیز به عهده دارد.

به گزارش تسنیم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره چاپ و تبلیغات استان روز یکشنبه ١٢ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار است.

/902900

کد خبر: 831059

وب گردی

وب گردی