استاندار همدان: دولت با توجه به مطالبات مردم کار کند

استاندار همدان با اشاره به این که شرایط اقتصادی بهتر و تراز صادرات و واردات مثبت است، گفت: دولت مطالبات مردم و قول هایی که به آنها داده را می داند و باید برای آنها کار کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیکبخت به مناسبت هفته دولت در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر اظهار کرد: حالا نوبت دولت دوازدهم است که با شعار تدبیر و امید برای تولید و اشتغال، بتواند خدمتگزار شایسته ای برای مردم ایران اسلامی باشد.
وی با اشاره به حماسه اردیبهشت 96 در ادامه حماسه 92 و 94، افزود: مردم ایران همیشه برای حمایت از نظام، حکومت، انقلاب اسلامی و خدمتگزارانشان به موقع در صحنه ها حضور شایسته پیدا می کنند.
وی ادامه داد: در همه این انتخابات ها، پیام مردم این بود که هم برنامه دکتر روحانی را پسندیدند و هم با وجود همه کارشکنی های و تخریب ها علیه دولت یازدهم و همه نواقص، کسری ها و مشکلات، مردم باز هم به دولت مستقر رای دادند.
نیکبخت خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت دولت، تحریم های ظالمانه و خزانه خالی، اموری که انجام شد، همه نیازهای مردم نبود و اشتغال و معیشت مردم مشکل داشت و 400 هزار میلیارد تومان طرح روی دست دولت مانده بود، اما مردم آمدند و به دولت تدبیر و امید رای اکثریت داده و حرف دلشان را زدند.
وی با تاکید بر اینکه باید قدر مردم را بدانیم گفت: در آیین تنفیذ رئیس جمهوری نیز رهبر معظم انقلاب آن را بسیار پرمهر و محبت برگزار کردند و آیین تحلیف نیز بسیار بی سابقه بود.
استاندار همدان با اشاره به اینکه حضور 105 نماینده کشورهای مختلف در آیین تحلیف رئیس جمهوری حامل پیام های مهمی بود، افزود: مردم دنیا به پایداری، صلابت، سلامت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی اعتقاد پیدا کرده و قبول کردند که این نظام به این دولت و کشور پایدار است و عزتش را تایید کردند.
نیکبخت ادامه داد: با وجود جنگ و خونریزی و ناآرامی در کشورهای پیرامون، کشور ما با صلابت و در کمال امنیت برنامه ششم، برنامه های سالانه و اقتصاد مقاومتی را می خواهد اجرا کند و این نشان از صلابت دارد.
وی تعامل سازنده دولت تدبیر و امید با دنیا را پیام دیگر آیین تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری عنوان و بیان کرد: دولت تدبیر و امید کاری کرد که دنیا بپذیرد در مسایل هسته ای به ایران ظلم شده و امروز که آمریکا می خواهد بدعهدی کند، همراهانش همچون اروپا و کشورهای 5+1 را همراه خود ندارد.
وی پشتیبانی مردم در صحنه های مختلف، حمایت رهبر معظم انقلاب و تعامل خوب دولت با دنیا را عامل مهم در به نتیجه رسیدن توافق هسته ای دانست و گفت: طبق تاکیدات ریاست جمهوری، ایران دنبال خشونت نیست و روبروی تروریست است و با محکوم کردن ترور، به دنبال تعامل با دنیا است.

باید با عینک خوش بینانه به محتوای برجام نگاه کنیم
استاندار همدان با بیان اینکه ایران امروز خود تسلیحاتش را تهیه می کند و ابرقدرت منطقه است تصریح کرد: تهدید و هشدار نظامی علیه ایران دیگر جایگاهی ندارد، چراکه ایران با اقتدار همه را پای میز مذاکره می نشاند و برجام را به نتیجه می رساند.
نیکبخت با اشاره به اینکه برخی نسبت به برجام خوش بین نیستند، ادامه داد: برجام خیلی کار کرد و باید با عینک خوش بینانه و منصفانه به محتوای برجام نگاه کنیم.
وی افزود: برجام ایران را از شمول بند هفت شورای امنیت بیرون آورد و تمام قطعنامه های سازمان ملل در رابطه با ایران و انرژی هسته ای ملغی شد و تمام تحریم های مربوط به انرژی هسته ای لغو شد و این را نمی توان انکار کرد.
وی افتتاح نیروگاه های خورشیدی در همدان و ریل گذاری خط تهران- همدان را از نتایج برجام برشمرد و گفت: این موفقیت ها نتیجه تعامل دولت با دنیا و نتایج قدرت ایران است که به پشتیبانی و قدرت خون شهدا و حمایت های رهبری خود را در دنیا نشان می دهد.
نیکبخت گفت: مردم با حضور در انتخابات حماسه خود را آفریدند، مجلس نیز حمایتش را بسیار خوب ابراز کرد، رهبر معظم انقلاب نیز همه سایه مهر و محبتش را روی دولت انداخت، حالا دیگر نوبت دولت است تا با استفاده از تجربیات چهار سال گذشته به نیازهای مردم پاسخ دهد.
وی افزود: هم اکنون که شرایط اقتصادی ما بهتر شده، تراز صادرات و واردات ما مثبت است و دولت مطالبات مردم و قول هایی که به آنها داده را می داند، حالا باید برای مردم کار کند.
استاندار همدان عمده ترین مشکل کنونی و مطالبه مردم را اشتغال و تولید دانست و بیان کرد: برای اینکه به رشد اقتصادی هشت درصدی برسیم، 800 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و 70 میلیارد دلار ارز می خواهیم و این تکلیف سند چشم انداز است و دولت این عزم را دارد.
نیکبخت تعامل با دولت، حمایت از سرمایه گذار داخلی و خارجی و حفظ وحدت را لازمه رسیدن به هدف و حل مشکل بیکاری و تولید عنوان کرد و افزود: امروز باید وحدتمان را حفظ کنیم و با دولت تعامل داشته باشیم.

یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان احیا شد
وی اضافه کرد: یک هزار واحد تولیدی در استان همدان یا تعطیل و یا زیر ظرفیت تولید بود که از این تعداد 400 واحد به طور کامل تعطیل و 600 واحد هم زیر 30 درصد کار می کردند که با حمایت دولت یازدهم دوباره به عرصه تولید بازگشتند.
وی شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را نمونه بارز واحدهای احیا شده عنوان کرد و گفت: یک هزارو 800 میلیارد ریال بدهی این شرکت تولیدی و صنعتی در ستاد تسهیل کشور تقسیط و در 2 مرحله 50 میلیارد ریال تسهیلات به این واحد صنعتی پرداخت شد.
نیکبخت یادآور شد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز تا 2 هفته گذشته 10 هزار میلیارد ریال سهم استان همدان بود که پرداخت شد.
وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که تا پایان دولت دوازدهم مشکل بیکاری حل شود و معیشت مردم بهبود کامل یافته باشد که دولت در این زمینه بسیار مصمم است.
استاندار همدان با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از 800 میلیارد ریال طرح عمرانی هفته دولت در ملایر گفت: برای راه اندازی رادیو شهری و تکمیل و راه اندازی چهار بانده ملایر، آورزمان به نهاوند و ملایر به بروجرد پیگیری های لازم را انجام خواهم داد تا به نتیجه برسد.
نیکبخت با بیان اینکه ملایر نمایندگان دلسوز و پیگیری دارد که برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، اظهار کرد: فرماندار ویژه ملایر نیز یکی از شایسته ترین فرمانداران کشور است که با اتحاد و همدلی برای توسعه این شهرستان تلاش می کنند.
وی پرداخت یارانه کشمش را نمونه پیگیری های نمایندگان این شهرستان دانست و افزود: وفاق و همدلی بین نمایندگان استان و مجموعه مدیریتی برای استان همدان غنیمت است و امروز طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب همه ارگان ها، قوا و ارکان نظام باید وحدت داشته باشند و دولت را کمک کنند.
استاندار همدان در سفر یکروزه خود به ملایر، با حضور در گلزار شهدای شهر جوکار به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد و در ادامه 19 طرح عمرانی با اعتبار حدود 500 میلیارد ریال بهره برداری و عملیات اجرایی یک طرح آغاز شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

901

کد خبر: 831080

وب گردی

وب گردی