سند درمان کشور ابلاغ شد

حسن هاشمی در مراسم معارفه محمد آقاجانی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تودیع علی اصغر پیوندی رئیس سابق این دانشگاه افزود: دکتر آقاجانی در چهار سال گذشته به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت در کنار ما بود و بسیاری از طرح ها اجرا شد در طرح تحول سلامت حاصل ایده ها و تلاش های او بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور ابلاغ شد و اکنون می دانیم که تا آخر قرن اخیر و آغاز قرن آینده به چه تعداد تخت بیمارستانی در اقصی نقاط کشور نیاز داریم.
وی ادامه داد: بسته های درمان طرح تحول سلامت، کاهش فرانشیز و سهم پرداختی مردم برای درمان از 56 درصد به 38، بیمه شدن 11 میلیون فرد بیمه نشده در کشور در دولت یازدهم، عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات پزشکی همه از برنامه ها و ایده های اجرا شده دکتر آقاجانی بود که در قالب طرح تحول سلامت اجرا شد.
وی گفت: تا قبل از دولت یازدهم بیش از 40 درصد بیماران برای تهیه ملزومات یا آزمایش و عکسبرداری به خارج از بیمارستان فرستاده می شدند اما این میزان در دولت یازدهم به 3 درصد کاهش یافت، در عین حال توزیع پزشکان متخصص در بیمارستان های شهرهای مختلف سامان یافت و بسیاری از مشکلات مردم برای دسترسی به پزشک کم شد.
هاشمی افزود: دکتر آقاجانی از جمله افرادی است که توانایی او در مدیریت در دولت یازدهم کشف شد و آخرین اقدام او نیز سند درمان کشور است که دیروز-یکشنبه 5 شهریور- ابلاغ شد و بر اساس آن می دانیم که در چهار سال پایانی قرن اخیر یعنی تا سال 1400 و تا چهار سال اول قرن آینده یعنی تا سال 1404 به چند تخت بیمارستانی دولتی یا خصوصی در هر استان نیاز داریم و باید ساخته شود.
وی گفت: با ابلاغ این سند ملی بسیاری از تجهیزات پزشکی برای خرید در بیمارستانها دیگر نیاز به اخذ مجوز ندارد و تسهیلات زیادی برای مدیریت بیمارستان ها و بهبود کیفیت و مدیریت این مراکز ایجاد می شود.
هاشمی افزود: دکتر پیوندی نیز در چهار سال گذشته تلاش زیادی کرد که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را ارتقا دهد و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک کرد البته دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنان مظلوم است و من نسبت به این دانشگاه احساس دین می کنم و امیدوارم این دانشگاه نیز با سرعت بیشتری مسیر بالندگی را طی کند.
در این مراسم محمدآقاجانی، حکم سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از وزیر بهداشت دریافت کرد.

705

کد خبر: 831116

وب گردی

وب گردی