اگر طرح شورای عالی شهرسازی اجرا شود، 20 سال به عقب بازمی‌گردیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از طرح ابلاغی شورای عالی عمران و معماری کشور، ابلاغ این طرح را بدون توجه به دغدغه‌های اقتصادی شهر دانست و گفت: اگر طرح شورای عالی شهرسازی اجرا شود، 20 سال به عقب بازمی‌گردیم.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا حیدری پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی خانواده‌های شهدا و نخبگان با وزیر کشور که در استانداری برگزار شد، گفت: در کارکرد نظام شورایی، مهم‌ترین نکته مشارکت مردم و پاسخگو بودن مدیران است.

وی افزود: در قانون شوراها مدیریت واحد شهری مهمترین نکته است که تا تحقق آن زمان بسیار زیادی وجود دارد، اما در کوتاه‌مدت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با نقش محوری وزارت کشور سبب هم‌افزایی دستگاه‌ها در رسیدن به اهداف موثر است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: باید فرمانداران در راستای هم‌افزایی دستگاه‌ها کمک بیشتری به شوراها کنند.

حیدری با بیان اینکه بخش مهمی از درآمد شهر به تراکم و ساخت و ساز باز می‌گردد، تصریح کرد: در حال حاضر در رکود هستیم، بنابراین، شهرداری را برای مدیریت شهر را دچار مشکل می‌کند و اگر گام جدی در این راستا برداشته نشود با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شویم، این موضوع سبب نارضایتی مردم می‌شود که آن را ناشی از عملکرد دولت می‌دانند.

وی با اشاره به طرح ابلاغی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، گفت: اگر طرح ابلاغ شده اجرا شود حداقل 20 سال به عقب بازمی‌گردیم و این طرح بدون توجه به دغدغه‌های اقتصادی مسائل فرهنگی را ابتر می‌کند، هم اکنون طرح در نقطه آغاز خود به دلیل تراز صفر خود دچار مشکل شده است.

به گزارش فارس، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: از وزیر کشور می‌خواهم دستور دهند، یک کارگروه در وزارت کشور این موضوع را مورد تحلیل قرار دهد و با توقف آن زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشیم.

900/902

کد خبر: 831169

وب گردی

وب گردی