افراد نیازمند در سه بیمارستان و دو مرکز درمانی  رایگان درمان می شوند

شهردار منطقه 13 در مراسم تجلیل از پزشکان مشارکت جوی منطقه 13  با اشاره به تعامل خوب میان پزشکان و شهروندان و شهرداری منطقه گفت : برهمین اساس افراد نیازمند به صورت رایگان و بدون پرداخت وجهی تحت درمان در سه بیمارستان و دو مرکز درمانی تحت معالجه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مراسم تجلیل از پزشکان مشارکت جوی منطقه 13 با حضور معدنی پور شهردار منطقه ، مفاخریان قائم مقام ،حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، امیری معاون مدیر کل سلامت شهرداری تهران ، فریدون فر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران و جمعی از پزشکان ، شهروندان و اعضای کانون های مردمی سلامت به مناسبت روز پزشک توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی و با همکاری معاونت توسعه منابع انسانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع کوثر برگزار شد.

نرگس معدنی پور ، شهردار منطقه 13 در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان پزشکان ، متخصصان و.. و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر کشورمان و شهدای مدافع حرم گفت: من به نمایندگی از همکاران شهرداری اول شهریورماه سالروز میلاد دانشمند بزرگ و طبیب نامدار ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی «روز پزشک» نامگذاری شده و فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

وی افزود : به فرموده امام جعفر صادق(ع)، پزشکان حاذق و مورد اعتماد، هم ردیف فقهای بصیر و دانا هستند. باید به این اعتقاد رسید که دانش پزشکی پیرامون موضوع انسان است که اشرف مخلوقاتاست و تلاش پزشکان هم برای سلامت جسم و روان انسان هاست.

شهردار منطقه 13 با بیان اینکه ابن سینا مشکلات را با نماز حل می کرد اظهار داشت : چون بر ابو علی سینا مسئله مشکلی پیش می آمد بر می خواست و وضو می ساخت و قصد مسجد شهر را می کرد و نماز می گذارد و خدا را می خواند که آن مسئله مشکل را بر وی آسان کند و آن بسته پوشیده را به رویش بگشاید.

وی زکریای رازی و ابن سینا را بهترین الگوهای پزشکی و داروسازی در جهان نام برد و گفت : این دانشمندان مایه افتخار ایران اسلامی و بهترین الگو های علمی، عقیدتی، فرهنگی و رفتاری در عرصه پزشکی و بهداشت هستند.

معدنی پور تصریح کرد : بی‌تردید روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگ‌داشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و یادآور افرادی است که با اقتدا به پیشکسوتان نامدار این سرزمین کهن به ملت ایران خدمت کرده اند.

وی با بیان اینکه اساس ، سیاست شورا و شهرداری تهران انسان محوری است ادامه داد : در دوره اخیر این کار از پایین‌تـرین سطح یعنی محله‌محوری دنبال شد و انسان‌محوری مبتنی بر آگاهی‌بخشی با رویکرد اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی در برنامه‌های شهرداری تهران بوده است.

شهردار منطقه با بیان اینکه جلب مشارکت های مردمی در قالب کانون های اجتماعی سلامت محور و استفاده از توان و خلاقیت این افراد در انتقال مفاهیم سلامت به شهروندان در قالب کانون محلی تلاشی در جهت ارائه خدمات در حوزه سلامت استگفت: برنامه ریزی در جهت ساماندهی فعالیت های این کانون ها یکی از ضروریات اصلی فعالیت در حوزه سلامت شهر تهران است.

وی اضافه کرد : در این راستا با راه اندازی خانه های سلامت در سرای های محلات و به تبع آن تشکیل کانون های مردمی همواره از ظرفیت پزشکان مشارکت جوی محلات در زمینه ارتقای سلامت شهروندان در راستای شبکه‌سازی حوزه سلامت استفاده شده و تاکنون بیش از 100 نفر از پزشکان منطقه به عضویت این کانون در آمده اند .

شهردار منطقه ابراز امیدواری کرد با همراهی و مشارکت پزشکان داوطلب و مشارکت جو، بتوان خدمات سلامت را با اولویت محلات محروم به صورت رایگان به شهروندان ارائه کرد و در حال حاضر طی هماهنگی هایی با سه بیمارستان و دو مرکز درمانی در منطقه افراد نیازمند به صورت رایگان تحت معالجه و درمان قرار می گیرند.

وی گفت : همچنین به مناسبت ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) مراسمی نیز در حاشیه این برنامه برای تجلیل از زوج های جوان همکار شاغل در منطقه برگزار می شود که امیدوارم با تاسی از الگوی ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه(س) زندگی پر برکتی داشته باشند.

وی یاداور شد : تلاش داریم با تعامل با مراکز درمانی و بیمارستان ها بتوانیم علاوه بر توجه جسمی و روانی افراد در راستای سلامت اجتماعی و معنوی بکوشیم.

در ادامه مراسم یاسر گریوانی ، معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ گفت: به مناسبت هفته پزشک تلاش کردیم با برگزاری این مراسم از پزشکان صاحب نام و شاخص منطقه تقدیر و تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: منطقه ۱۳ با سه بیمارستان بزرگ بوعلی، فجر و لواسانی و همچنین مرکز بهداشت شرق و یک درمانگاه ویژه جایگاه خاصی در حوزه بهداشت و درمان دارد که ما تلاش کردیم برنامه امروز را با مشارکت خود مدعوین برگزار کنیم.

دکتر حسن رسولی ضمن تبریک هفته دولت و ادای احترام به شهیدان رجایی و با هنر و همچنین شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که آرامش امروز را مدیون از خودگذشتگی و فداکاری این عزیزان هستیم با اشاره به گرامیداشت سالروز ولادت حکیم ابو علی سینا و همچنین زکریای رازی دارو ساز بزرگ ایرانی ، این روز ها را به سفید پوشان بردبار تبریک گفت و از مدیریت ارشد منطقه که این مراسم را با انگیزه تقدیر از پزشکان و جامعه پزشکی که از جایگاه و منزلت بالایی در فرهنگ ایرانیان برخوردارند تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم از پزشک پیشکسوت منطقه که حدود 50 سال در منطقه 13 طبابت کرده و همچنین 30 پزشک مشارکت جو و نه همکار شاغل که به تازگی ازدواج کردند با اهدای لوح تقدیر و جوایز تقدیر به عمل آورد.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 831179

وب گردی

وب گردی