مدرک دانشگاهی باید یک سند مشکل‌گشا باشد

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدرک دانشگاهی باید یک سند مشکل‌گشا باشد و موضع دانشگاه نیز باید یک موضع خلاق بوده که خلاقیت در آن برجسته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سید ضیا هاشمی ظهر امروز در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه نباید باری بر جامعه باشد، مشکلات کمبود بودجه، کمبود مراکز، کمبود هیات‌علمی، کمبود رشته‌های دانشگاهی و غیره وجود دارد که دولت آن‌ها را باید حل کند.

وی ادامه داد: بودجه دولت این‌گونه نیست و بنا ندارد به این‌گونه عمل کند که از جایی درآمد باشد و در محل دیگری هزینه شود.

هاشمی افزود: بخشی از مأموریت دولت راهگشایی امور است و باید به دنبال این باشیم چگونه هزینه‌ها را کم کنیم و منابع جدید درآمدی را در حوزه‌های مختلف پیدا کنیم که دانشگاه‌ها این موقعیت‌ها را دارند و با پذیرش این رسالت دانشگاه باید پیش برویم.

وی با بیان اینکه مأموریت دانشگاه نسبت به گذشته تغییر کرده و روند به گونه گذشته نیست، خاطرنشان کرد: مدرک دانشگاهی باید یک سند مشکل‌گشا باشد و موضع دانشگاه باید یک موضع خلاق بود ه که خلاقیت در آن برجسته باشد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: ما دانشگاهیان باید این رسالت را اجرایی کنیم و نباید اکثر بیکارهای جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل دهند.

وی اظهار کرد: همه نهادهای دانشگاهی باید به دنبال رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند و جایگاه‌هایی را باید برای آن‌ها تعریف کنیم که رویکرد حال علمی و اجتماعی بودن دانشگاه است.

هاشمی گفت: در پیکره آموزش عالی باید مسئولانه با وجود مشکلات کار را پیش‌ ببریم که مأموریت همه ما این است با به‌کارگیری دانش مفید، مشکلات کشور را حل کنیم و دانشگاه به این سمت برود که بخش‌های مختلف احساس نیاز به همکاری با دانشگاه‌ها داشته باشند.

منبع:ایسنا

کد خبر: 831225

وب گردی

وب گردی