کشف ۵۷ کیلو گرم تریاک توسط  گمرک

ماموران گمرک عصر دیروز موفق به کشف مقدار ۵۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک به کمک سگ های مواد یاب شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از گمرک ایران این مقدار تریاک در یک دستگاه فر گازی مخصوص شیرینی پزی به صورت کاملا حرفه ای جاسازی شده بود و علاوه بر پوشش محافظ سربی با کافور پوشانده و در فویل های آلمینیومی وکیوم شده بود که با تلاش و مهارت مربیان سگ های مواد یاب در گمرک غرب تهران کشف و ضبط شد .

این سومین محموله قاچاق سازمان یافته مواد مخدر است که از ابتدای سالجاری با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سگ های مواد یاب در گمرک غرب تهران کشف می شود .

بنابراین گزارش با الکترونیکی شدن تمامی رویه ها در گمرک، اطلاعات محموله های اظهاری توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته از مرکز کنترل و در صورت نیاز اقدامات ویژه کنترلی انجام می شود .

هم اکنون تعداد ۲۱ سگ موادیاب آماده به کار در گمرکات کشور فعالند که ۱۰ قلاده در سال ۹۵ خریداری و آموزش داده شده است.

کشفیات انواع کالا توسط ماموران گمرک در سال گذشته به کمک سامانه های الکترونیکی ؛ تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله دستگاههای ایکس ری کامیونی ؛ سگ های مواد یاب و کالایاب و همچنین با ارتقای سطح آموزش ماموران در خصوص نحوه جاسازی و قاچاق کالا در مجموع ۵۶ درصد افزایش داشته است .

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را کسب کرده است.

401

کد خبر: 831276

وب گردی

وب گردی