آیت‌الله رئیسی: مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه های مختلف نظام حضور داشته اند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم خراسان جنوبی با وجود کمبود امکانات، خشکسالی و محرومیت اما همیشه در صحنه‌های مختلف نظام حضور داشته و حاضرند برای حفظ نظام تلاش کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه (6 شهریورو ماه) در مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر(ع) که در محل آستان مقدس امامزدگان باقریه شهر بیرجند برگزار شد اظهار داشت: معرفت و شناخت مقدمه محبت است زیرا محبتی که از طریق شناخت و معرفت به دست آید در فراز و فرودها لغزشگاه‌های زندگی از بین نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر هیچ عذری برای عدم شناخت راه و رهبر پذیرفتنی نیست، افزود : ظلم، ظالم و منظلم از منظر اسلام باطل است و منظلم کسی است که در برابر ستم ستمگر مقاومت نمی‌کند و تن به ذلت و خواری می‌دهد که از نظر اسلام مردود است و در این راستا در زیارت عاشورا امتی که در برابر ظلم یزیدیان سکوت کردند و پا به آن راضی شدند مورد لعن قرار گرفتند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تغذیه فکری و فرهنگی نیاز هر انسان سالک الی الله است و فرهنگ دینی تشیع مرهون آموزه‌های امام باقر(ع) و فرزند بزرگوار او است و ولایت معصومین ولایت خدا است سخن، امر و نهی و کلام ائمه کلام خداست.

رئیسی افزود: ائمه اطهار مصباح هدایت برای انسان‌ها هستند تا جاده زندگی را در روشنایی به سوی سعادت برود و به این جهت معرفت به ائمه اطهار(ع) و ولایت مورد تاکید است که راه را گم نکنیم زیرا در طریق راه، شیاطین مختلفی در کمین هستند که اگر انسان بخواهد در این مسیر دچار چرخش، انحراف نشود تنها راهش معرفت و شناخت نسبت به معصومین است.

وی با بیان اینکه مردم کشور ما ولایتمدار بوده و آنچه که دارند برای ولایت و انقلاب، اخلاص می‌گذارند، اظهار داشت: مسلمانان واقعی ولایت مدار هستند و این ولایت مداری ولایت شعار نیست زیرا میان ولایتمداری و ولایت شعاری فرق است به این دلیل است که دشمن احساس خطر می‌کند و جرات اقدامات نظامی علیه کشور ما را ندارد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با شهید حججی فرمود «شهید حججی، حجتی از جانب خدا برای ماست» و این شهادت‌ها امتداد جریان انقلاب حسینی است و حضور و شهادت امام حسین(ع) و روز عاشورا سبب جهل زدایی شد.

رئیسی با بیان اینکه ترور شخصیت سبب می‌شود باطل، حق و حق باطل جلوه دهد، افزود: تلاش‌های استکبار برای تحمیل فرهنگ غربی به جوامع اسلامی زیاد است زیرا امروز این جریانات جهل آمیز و استکباری در دنیا تلاش دارند تا قدرت تعقل را از جوامع بگیرند تا کفر از حق قابل تشخیص نباشد.

وی بیان داشت: مستکبران با تمام رسانه‌ها، ماهواره‌ها، دنیای مجازی و استکبار با هالیوود خود می‌خواهد به ما القا کند که شما توانایی ندارید و باید سرور داشته باشید و سرنوشت مختوم و محتوم شما در پذیرش حکومت ما است.

رئیسی افزود: رمز پا برجایی استکبار به جهالت کشاندن مردم عالم است و خون مطهر شهدا از جامعه اسلامی جهل‌زدایی می‌کند.

وی بیان داشت: مردم خراسان جنوبی با وجود همه کمبود امکانات، خشکسالی، محرومیت اما همیشه در صحنه‌های مختلف نظام حضور داشته و حاضرند برای حفظ نظام تلاش کنند اما زیبنده این مردم فقر، محرومیت نیست که باید گره گشایی شود.

901

کد خبر: 831282

وب گردی

وب گردی