بازگشایی پرونده قتل ناجی علی کارتونیست مشهور فلسطینی

پلیس بریتانیا می گوید پرونده قتل ٣٠ سال پیش ناجی علی کارتونیست مشهور فلسطینی را دوباره به جریان انداخته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، پلیس بریتانیا می گوید پرونده قتل ٣٠ سال پیش ناجی علی کارتونیست مشهور فلسطینی را دوباره به جریان انداخته است.

ناجی سلیم حسین علی در ۲۲ ژوییه ١٩٨٧ در مسیر دفترش در لندن از ناحیه پشت سر مورد هدف گلوله قرار گرفت و یک ماه بعد درگذشت.

او که به دلیل چاپ کاریکاتورهایش در روزنامه کویتی القبس شهرت یافته بود، اغلب رهبران عرب و حکومت اسراییل را مورد نکوهش و تمسخر قرار می داد.

پلیس لندن می گوید کسانی که ٣٠ سال پیش حاضر به ادای شهادت در این مورد نبودند، ممکن است اکنون حاضر به این کار باشند.

پلیس در پی دریافت اطلاعات بیشتر درباره فرد مهاجم و راننده ای است که پس از حمله به سرعت از محل فرار کرده است.

تاکنون هیچ کسی در قتل ناجی علی مجرم شناخته نشده است.

در پی حمله به علی، پلیس بریتانیا یک دانشجوی فلسطینی را به ظن دست داشتن در سوء قصد بازداشت کرد اما او بعدا تنها به جرم در اختیار داشتن سلاح و مواد منفجره زندانی شد. این فرد مدعی همکاری با سازمان فتح و همین طور سازمان جاسوسی اسراییل، موساد شده بود.

حنظله که در بیشتر کارتون های ناجی علی حضور دارد به نمادی از وضع فلسطینی ها تبدیل شد

شاهدان عینی گفته بودند که مردی با ظاهر ساکنان خاورمیانه را دیده بودند که ناجی علی را قبل از حمله تعقیب کرده است. به گفته آنها این فرد حدود ۲۵ ساله بوده و موی بلند داشته است. بر این اساس، پس از شلیک به ناجی علی این فرد در حال فرار از صحنه دیده شده است.

یک شاهد عینی هم فردی را در حال فرار مشاهده کرده که دستش را در جیبش پنهان کرده بود و سوار یک خودروی مرسدس نقره ای رنگ شده است. گفته می شود این فرد هم ظاهری شبیه ساکنان خاورمیانه داشته و حدود ۵۰ سال سن داشته است. سلاح مورد استفاده در قتل علی که یک تپانچه ساخت روسیه بود دو سال بعد پیدا شد.

802

کد خبر: 831350

وب گردی

وب گردی