شکایت انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت/دولت قانون را زیر پا گذاشت

رییس انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: با توجه به اینکه سازمان توسعه تجارت اجازه نداشت بدون احتساب قانون و براساس صلاحدید، اقدام به بسته شدن سایت ثبت سفارش کند، شکایت کردیم و به طور طبیعی پیگیر ضرر ایجاد شده هستیم.

فرهاد احتشام زاد، رییس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در خصوص شکایت این انجمن از سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است، گفت: نقض قانون مهمترین دلیلی بود که ما را مجبور به شکایت از این سازمان کرد، در قانون مقررات صادرات و واردات 3 گروه کالاهای مجاز، کالاهای مشروط و کالای ممنوع وجود دارد که شرایط تبدیل شدن این کالا هم مشخص شده است.

او در ادامه گفت: قانون های دیگری مانند قانون لایحه احکام اداری، قانون مدنی موجود کشور در کنار این قوانین مطرح شد که تمام این قوانین در چارچوب های مشخصی برای اجرا تدوین شدند.

احتشام زاد افزود: دولت به عنوان قوه مجریه موظف به اجرای قوانینی است که توسط مجلس تصویب شده بنابراین نمی تواند قوانین را برای خود تفسیر و زیر پا بگذارد.

رییس انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: سایت ثبت سفارش خودرو بیش از 5 هفته است که بسته شده و ضرر مادی و معنوی زیادی را با خود برای وارد کنندگان و نیز مشتری ها به همراه داشته، بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت با زیر پا گذاشتن قانون باعث پرداخت هزینه بیشتر از جیب مشتری شده است.


او با بیان اینکه ما موظف به احقاق حق مشتری و اعضای انجمن هستیم، گفت: اعضای انجمن به واسطه دارا بودن بیش از پنج هزار دستگاه خودرو در گمرک با مشکل روبرو هستند، خودروهایی که فروخته شدند خودروهایی هستند که در مرحله تحویل به مشتری قرار دارند و خودروهایی که احتیاج به تجهیزات جزئی و اصلاح در ثبت سفارش دارند تا بتوانند تحویل مشتری بشوند ولی متاسفانه به دلیل بسته بودن سایت این اقدام میسر نیست.

احتشام زاد با اشاره به اینکه این عوامل در کنار یکدیگر باعث تاخیر در تحویل خودرو به مشتری شده است، گفت: شرکت ها به دلیل تاخیر در تحویل خودرو به مشتری مجبور به پرداخت خسارت و نیز هزینه بیشتر بابت سود مشارکت به مشتریان شدند و همچنین همزمان هزینه بیشتری را باید به گمرک برای هزینه نگهداری خودروها پرداخت کنند.

به گفته او، اعتبار انجمن به دلیل اینکه قادر به تحویل خودرو به مشتری در بازه زمانی تعیین شده نبود خدشه دار شده است که تمام آنها نشات گرفته از اشتباه دولت با زیر پا گذاشتن قانون است.

احتشام زاد گفت: با توجه به اینکه سازمان توسعه تجارت اجازه نداشت بدون احتساب قانون و براساس صلاحدید اقدام به بسته شدن سایت ثبت سفارش کند، ما شکایت کردیم و به طور طبیعی پیگیر ضرر ایجاد شده هستیم.

401

کد خبر: 831386

وب گردی

وب گردی