دکتر بختیار: سامانه علم سنجی تا پایان شهریور راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به به اینکه در دانشگاه آزاد ابزار سنجشی وجود نداشت افزود:دو سال و نیم تلاش صورت گرفت تا ابزارهای سنجشی در اختیار قرار گرفت و سامانه هایی جدایی در حوزه پژوهش علوم پزشکی ایجاد کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بختیار در همایش دو روزه تحول علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا پایان شهریور سامانه نظارت آنلاین علم سنجی در واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد راه اندازی می شود.

هنگامه بختیار مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ابزار سنجشی وجود نداشت افزود: دو سال و نیم تلاش صورت گرفت تا ابزارهای سنجشی در اختیار قرار گرفت و سامانه های جدایی در حوزه پژوهش علوم پزشکی ایجاد کردیم.

وی افزود: سامانه علم سنجی تا اواخر شهریور نهایی و توسط دکتر نفر راه اندازی می شود و در فاصله کوتاهی و حداقل یک ماه یا یک ماه و نیم آینده راه اندازی سامانه علم سنجی امکان مقایسه بین واحدهای علوم پزشکی ایجاد خواهد شد و می توان براساس آن رنکینگ های واحدهای پژوهشی را ایجاد کرد.

بختیار تاکید کرد: این سامانه براساس برخی شاخصه ها مانند مقالات داخلی، ISI و ... عمل می کند.

وی گفت داوری اولیه و ثانویه مقالات در حال انجام است، کلیه مقالات در این سامانه امکان بررسی دقیق را دارد و براساس آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت شاخص ها وزن داده شده و سامانه جامع و آنلاین تا مهرماه راه اندازی می شوند.

بختیار با شاره به اینکه، سامانه ارزشیابی آنلاین مراکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد حتی در وزارت بهداشت نیز وجود نداردخاطر نشان کرد: این سامانه که پس از دو سال نیم راه اندازی می شود بسیار جامع است و کلیه فعالیت های پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مکانیزه ساماندهی و به صورت آنلاین امکان نظارت را فراهم می کند

وی گفت: کلیه پایان نامه ها و مقالات پژوهشی از مرحله ثبت، تصویب تا پیگیری و داوری به صورت آنلاین انجام می شود.

بختیار ادامه داد: آیین نامه طرح های تحقیقاتی نوشته شده است و طی هفته آینده به واحدها ابلاغ می شود و طی چند ماه گذشته شیوه نامه انتشارات علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ابلاغ شده بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه جز مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد آنچنانی در واحد ها نداریم ولی بنا شده است توجه ویژه ای به فعالیت های پژوهشی دانشجویان صورت گیرد.

بختیار تاکید کرد: تا پیش از این حتی انجمن های علمی دانشجویی نیز نداشتم؛ دانشجویان در انجمن های علوم پزشکی فعالیت می کردند اما در امتیاز بندی محسوب نمی شد و حمایت لازم از پژوهش ها صورت نمیگرفت ما برای حل این مشکل اساسنامه کمیته تحقیقات دانشجویی را یک ماه قبل ابلاغ کردیم.

کد خبر: 831405

وب گردی

وب گردی