یکصد پروژه در شهرستان تیران و کرون در هفته ی دولت بهره برداری شد

استاندار اصفهان که به منظور افتتاح و بهره برداری از چندین طرح و پروژه ی عمرانی ، فرهنگی و خدماتی به شهرستان تیران و کرون سفر کرده بود، در آیین افتتاح پروژه ها ی تامین آب شرب سالم و پایدار روستاهای این شهرستان، اظهارداشت: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از ارزش ها رسیدگی به روستاها بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، رسول زرگرپور که به منظور افتتاح و بهره برداری از چندین طرح و پروژه ی عمرانی ، فرهنگی و خدماتی به شهرستان تیران و کرون سفر کرده بود، اظهارداشت: بیش از یکصد پروژه با 340 میلیارد ریال اعتبار در هفته ی دولت در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

رسول زرگرپور با بیان اینکه مقام معظم رهبری مجوز برداشت از صندوق توسعه ی ملی را صرفا برای آب روستایی صادر فرموده اند، افزود: تاکیدات ایشان و سیاست های دولت تدبیر و امید برای تامین آب روستاها، موجب برکت برای روستائیان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید برای توسعه ی روستاها بویژه تامین آب روستایی اهمیت ویژه ای قائل است.

استاندار اصفهان در مراسم کلنگ زنی بوستان گردشگری روستای ورپشت نیز، این روستا را از جمله روستاهای معروف و خوشنام استان برشمرد و اظهارداشت: تدین مردم و ظرفیت اقتصادی روستای ورپشت از ویژگی های خوب این روستا می باشد و امیدواریم که این بوستان در شان مردم این منطقه احداث گردد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه این بوستان هم برای استفاده مردم خوب و ولایتمدار روستا و هم محلی برای استراحت مسافران خواهد بود، تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده برخی از روستاها به روستاهای هدف گردشگری تبدیل خواهند شد و بازارچه های صنایع دستی در این روستاها ایجاد می گردد.

زرگرپور هفته ی دولت را هفته ی همدلی دولت و ملت خواند و افزود: به همین منظور بخشی از پروژه ها در هفته ی دولت به بهره برداری خواهد رسید که امسال بیش از 1655 پروژه با اعتباری بالغ بر 26 هزار و 500 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 67 درصد این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی است، افزود: در بهره برداری از پروژه ها بیشتر بخش غیر دولتی و عمومی مشارکت داشته اند.

رسول زرگرپور به سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح شهرک سلامت و بیمارستان فوق تخصصی میلاد اشاره کرد و افزود: امروز نیز وزیر صنعت، معدن تجارت و در روزهای آینده نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی بعنوان نماینده ی دولت برای افتتاح پروژه های استان به اصفهان سفر می کنند.

زرگرپور یادآور شد: در شهرستان تیران و کرون حدود یکصد پروژه با 340 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد و خوشحالم که بخش خصوصی در این منطقه به خوبی ورود پیدا کرده است.

استاندار اصفهان افزود: مدیریت استان وظیفه دارد که زمینه و بستر را برای حضور و ورود بخش خصوصی فراهم نماید.

گفتنی است استاندار اصفهان در بدو ورود به شهرستان تیران و کرون با حضور در گلستان شهدای همیشه جاوید، نسبت به مقام شامخ شهیدان سرافراز ادای احترام نمود.

همچنین با حضور استاندار اصفهان در این شهرستان از 4 پروژه ی تامین آب شرب سالم و پایدار برای 11 هزار نفر از روستائیان شریف این شهرستان ، با اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیون ریال بهره برداری شد.

در ادامه سفر استاندار اصفهان نیز ساختمان های دهیاریهای روستای قهریزجان و روستای فضل آباد در بخش کرون ، با اعتباری بالغ بر2.5میلیارد ریال به بهره برداری رسید و پروژه ی بوستان گردشگری روستای ورپشت به مساحت 8 هزار متر مربع و پیش بینی اعتبار 10 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

رسول زرگرپور در ادامه ی سفر خود یک واحد مرغداری با ظرفیت 8700 قطعه و یک واحد تولید قارچ خوراکی را با 7440 متر مربع زیربنا جمعاًٌ با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال در روستای حسن آباد آبریزه افتتاح نمود.

900

کد خبر: 831611

وب گردی

وب گردی