سه هزار مگاوات به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه می شود

معاون برنامه ریزی وزارت نیرو از اضافه شده سه هزار مگاوات برق به ظرفیت شبکه سراسری کشور تا پیک سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا عظیمی گفت: ظرفیت نیروگاه های کشور 78 هزار مگاوات است و بیش از 64 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور وجود دارد.
او با اشاره به ظرفیت 15 هزار مگاواتی نیروگاه های در حال ساخت کشور افزود: تا پایان سال 98 حدود 10 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود.
معاون برنامه ریزی وزارت نیرو افزود: تا زمان اوج مصرف سال آینده قرار است سه هزار مگاوات به ظرفیت شبکه سراسری اضافه شود و ظرف سه ماه آینده نیز یک هزار و 500 مگاوات از این مقدار وارد شبکه خواهد شد.
عظیمی با اشاره به اینکه امسال رکورد مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور شکسته شد، تاکید کرد: امسال اوج مصرف برق به 55 هزار و 400 مگاوات رسید.
او با اشاره به طی مراحل مقدماتی نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران گفت: برای این پروژه یک هزار میلیارد ریال با زمان ساخت در سه سال هزینه می شود که در زمان احداث زمینه اشتغال یک هزار نفر را فراهم می کند.
معاون برنامه ریزی وزارت نیرو با اشاره به صدور موافقت نامه های اصولی و انجام مطالعات امکان سنجی طرح گفت: امیدواریم با پای کار آمدن سرمایه گذار عملیات آن اجرایی شود.
فرماندار دهلران نیز گفت: ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی برای رفع مشکلات برق منطقه و رفع نیاز پتروشیمی از ضرورت هایی است که نیازمند اجرایی شدن است.
سید حسینعلی موسوی از آمادگی شهرستان با سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی خبر داد و یادآور شد: 50 هکتار زمین برای اجرای طرح آماده است و با توجه به سیر مراحل قانونی و آمادگی وزارت نیرو نیاز است سرمایه گذار در روند اجرای طرح تسریع دهد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 831689

وب گردی

وب گردی