ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم پزشکی تهران 50 درصد افزایش یافت

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بازسازی و فعال شدن دو بلوک خوابگاه متأهلین این دانشگاه اظهار کرد: با بازسازی این خوابگاه‌ها،‌ ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرزین حلب‌چی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان تامین خوابگاه دولتی برای دانشجویان شهریه پرداز را ندارد گفت: این دانشگاه دارای ۷ خوابگاه خودگردان است که در گذشته توسط پیمانکار اداره و تجهیز می‌شدند اما برای سال تحصیلی پیش‌رو دانشگاه علوم پزشکی تهران با عقد قرارداد جدید با این خوابگاه‌های خودگردان، ساماندهی آن ها را برعهده می‌گیرد تا نظارت و پایش بیشتری بر روی این خوابگاه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش‌رو، ۱۰۰ درصد دانشجویان مجرد متقاضی در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان پیدا می‌کنند گفت: بازسازی و تجهیز کامل خوابگاه‌های موجود نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال جاری است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بخشی از بودجه تجهیز و بازسازی خوابگاه متاهلین قرار است از سوی وزارت بهداشت و خیرین تامین شود که در صورت این تامین اعتبار با توجه به آماده بودن نقشه و طرح بازسازی،‌ عملیات تجهیز به سرعت آغاز می‌شود.

بازسازی خوابگاه های فرسوده دانشگاه علوم پزشکی تهران

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی سیستم گاز رسانی کوی دانشگاه اظهار کرد: بازسازی و نوسازی خوابگاه های فرسوده و آسفالت کوی دانشگاه و ترمیم فضای سبز از جمله فعالیت‌های در دست اقدام هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه به‌طور کلی پرداخت تمامی وام‌های دانشجویی، افزایش مبلغ هر وام و نیز تنوع وام‌ها در حیطه اختیارات هیئت امناء صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و کسب اطلاع توسط دانشگاه، جلسه تصمیم‌گیری در مورد وام‌های دانشجویی تا اواخر مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهم برنامه های معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: چهارمین جشنواره دانشجویی ابن سینا در روز ۱۴ آذر ماه به مناسبت روز دانشجو با برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع برگزار خواهد شد.

ایجاد اتاق‌ فکر دانشجویی در سال ۹۶

حلب چی گفت: ایجاد اتاق فکر دانشجویی و اخذ و بررسی ایده‌های نوآورانه فرهنگی در حوزه دانشجویی از اعضاء هیات علمی و دانشجویان از اهم برنامه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی پیش رو است و همچنین برگزاری برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی در طول سال، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و اردوهای دانشجویی تهرانگردی و ایرانگردی نیز از اقداماتی است که در معاونت دانشجویی پیگیری می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعال‌سازی دفتر کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف در حوزه‌های مهارتی، گسترش فعالیت خانه فرهنگ امام خمینی (ره) مجتمع خوابگاهی کوی با برگزاری کلاس‌ها و برگزاری مراسم، کلاس‌های هنری و فوق برنامه، فعال سازی تالار مطالعات فرهنگی در محل طبقه همکف ساختمان معاونت دانشجویی، حمایت، نظارت و همکاری با کانون‌ها و تشکل های دانشجویی در برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، همایش ها، کرسی های آزاد اندیشی و ... از مهم‌ترین برنامه‌ای فرهنگی ویژه دانشجویان هستند.

وی پایان با اشاره به مهمترین اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: افزایش فعالیت کانال رسمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان؛ ساختمان ۴۳ @tums۴۳ و راه اندازی مجدد واحد تحقیق و توسعه معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور بازبینی فرآیندها از اقدامات پیش روی این دانشگاه است.

منبع:ایسنا

کد خبر: 831707

وب گردی

وب گردی